- 16:00

De presentatie zijn beschikbaar gesteld aan de deelnemers en op het Extranet (ledengedeelte).

Datum: woensdag 10 februari 2015
Tijd: 13.00 - 16.00 uur
Locatie: Kon. Metaalunie, Nieuwegein
Deelname na inschrijving: Vereniging ION-leden gratis, niet-leden en no-shows € 45,-

Het programma van de themabijeenkomst zal er als volgt uit zien:

13.00 - 13.30 uur
Ontvangst

13.30 - 14.30 uur
REACH
Na een inleiding door de REACH-Helpdesk (Margaret Wouters, National Coördinator REACH-Helpdesk bij het RIVM) zal er gelegenheid zijn tot het stellen van vragen en gericht meer informatie te verkrijgen over de aspecten van REACH die voor u van belang zijn. Tevens krijgt u handvatten om knelpunten te onderkennen en bij toekomstige vragen het juiste loket voor antwoorden te vinden. REACH heeft al invloed op uw bedrijfsvoering, of zal dat de komende tijd gaan krijgen. Zaak dus om als ondernemer de kaders te kennen en om de (on)mogelijkheden te verkennen.

14.30 - 15.00 uur
Korte pauze

15.00 - 16.00 uur
De Omgevingswet
Na een inleiding door Koninklijke Metaalunie en Vereniging ION (Derk Jan Meijer, beleidsmedewerker KMU en Egbert Stremmelaar, directeur ION) zullen er een aantal aspecten die specifiek voor de oppervlaktebehandelende industrie gelden op een interactieve wijze worden besproken. De omgevingswet is een samenvoeging en vereenvoudiging van alle actuele ruimtelijke ordenings- en milieuwetten, die alle bedrijven zal raken. Reden voor Vereniging ION om u daar over te willen informeren, maar ook om van u te horen waar u als industrieel oppervlaktebehandelaar tegenaan loopt.

Meer informatie over beide onderwerpen is terug te lezen in het januari nummer van het vakblad Oppervlaktetechnieken (verschijningsdatum 29 januari 2015). Echter gezien de impact van beide onderwerpen op de bedrijfsvoering willen wij graag tijdens de themabijeenkomst dieper ingaan op de mogelijkheden die er voor u zijn, om vooral de kansen te benutten en zo min mogelijk gehinderd te worden door deze wijzigingen in de wet- en regelgeving. Tevens willen wij u aangeven hoe uw belangen in Brussel en Den Haag worden behartigd, en hoe u daar zelf invloed op kunt uitoefenen.

Als u op voorhand al vragen heeft die u graag zou willen behandelen, dan kunt u deze sturen naar henraat@vereniging-ion.nl.

Deelname
Wilt u deelnemen aan deze themabijeenkomst? Meld u dan aan via henraat@vereniging-ion.nl.
Leden: gratis, niet-leden en no shows €45,-