De Algemene Ledenvergadering van Vereniging Qual.ION was de editie voor de bedrijfsleiders en DGA's. Met name de managementaspecten van de labels Qualicoat, Qualisteelcoat en Qualanod kwamen aan de orde. Uiteraard over 2018, dat voor de labels (internationaal) weer een groei liet zien. Ook zaken als de wijzigingen in de organisatiestructuren, de financiën en de actuele projecten kwamen aan de orde.

Veel aandacht was er voor de bekendheid van de labels. Te weinig weten (eind)gebruikers van producten die onder een label zijn voorzien van een coating, wat er allemaal achter zit om de hoogst haalbare kwaliteit te blijven borgen, en daar waar mogelijk zelfs nog verder te verhogen.

Hiervoor was een onderdeel marketing tijdens de Algemene Ledenvergadering toegevoegd. De dames Martine Teeselink en Karen van Riel van Outdo namen de aanwezigen mee in het maken van een marketingplan op 1 A4-tje. Een eye-opener voor veel van de aanwezigen. Om de theorie nog eens na te lezen kregen de aanwezigen het boek "Elke week goede leads" mee naar huis. Daarna werd een raamwerkpresentatie van Vereniging Qual.ION voor gebruik door de applicateurs zelf getoond. Een tool om te gebruiken tijdens bijvoorbeeld een klantenbezoek of klantenmiddag. Uiteraard is ook Vereniging Qual.ION graag bereid om aanwezig te zijn tijdens een klantenmiddag, en doet Vereniging Qual.ION diverse presentaties bij aanpalende brancheorganisaties en belangengroepen.