Tijdens de Dag voor de Oppervlakte Technologie 2019 d.d. 13 november zullen Eurolacke en het Nederlands Kleurinstituut een presentatie geven over kleur en kleurverschillen bij het toepassen van een poedercoating. Echter, ook bij andere vormen van oppervlaktebehandeling is kleur een belangrijk issue. Zo heeft het kwaliteitslabel Qualanod (anodiseren) recent een werkgroep ingesteld, die zich bezighoudt met kleur en kleurverschillen bij het anodiseren.

Voor Vereniging ION een reden om samenwerking te zoeken met de Stichting Nederlands Kleurinstituut, omdat kleur niet alleen een technisch onderwerp is, maar ook een biologisch en psychisch onderwerp. Immers, kleur wordt (niet objectief) met de ogen waargenomen en bepaald voor een belangrijk deel de ervaring en beleving.

De Nederlandse Kleurenschool, onderdeel van het Stichting Nederlands Kleurinstituut, verzorgt als sinds 1980 de opleiding 'Toegepaste kleurtechniek'.

Voor applicateurs en toeleveranciers, die lid zijn van Vereniging ION, heeft de Stichting Nederlands Kleurinstituut een aanbod gedaan voor de cursus, die rond de Dag van de Oppervlakte Technologie wordt gegeven op 6 en 20 november. Dat aanbod bedraagt een korting van 25% op de cursusprijs. Voor de volledigheid is de cursusbrochure bijgevoegd met meer informatie en de mogelijkheid tot aanmelden.

Vergeet niet bij het aanmelden de ION-kortingscode te vermelden. De kortingscode is op te vragen bij het secretariaat (info@vereniging-ion.nl).