Afgelopen donderdag ontvingen wij van de familie van Dick Drent het volgende trieste bericht:

Tot ons grote verdriet delen wij u mede dat afgelopen zondag Dick Drent is overleden. Dick was met vrienden van de Lions voor een feestweekend op reis in Litouwen.

Na aankomst is Dick vrijdagavond onwel geworden en ‘s nachts naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd een aneurysma van 12 cm ontdekt aan de aorta in zijn buikholte. Zondag verslechterde zijn toestand en is hij in een coma gegleden. Vervolgens is dit aneurysma gescheurd. Een transport naar het universitair ziekenhuis in Kaunas heeft hij overleefd. Direct na aankomst is hij geopereerd, het medische team kon echter weinig meer voor hem doen. Dick is om 18.30 uur in Kaunas overleden.

Toen zijn toestand zondagmiddag verslechterde hebben Lida, Gerwin en Emiel direct tickets geboekt. Helaas hebben wij kort voor het opstijgen moeten vernemen dat Dick al was overleden. Na twee dagen regelwerk zijn wij weer teruggevlogen omdat we daar weinig meer konden doen.

Dick wordt vrijdag terugverwacht in Nederland. Pas als hij daadwerkelijk in Etten-Leur aangekomen is kunnen we de uitvaart definitief gaan maken. Vooralsnog worden zondag en maandagavond afscheid en condoleance en op woensdag de 19e (hun trouwdag) om 13.00 uur de uitvaart gepland.

Voor meer informatie over de condoleance en de uitvaart, verwijzen wij u naar de rouwkaart hier rechts van de pagina.

Dick Drent was een gedreven ondernemer die bij veel leden van Vereniging ION aan de wieg van de processen heeft gestaan. Zijn kennis deelde hij graag en daarom heeft hij diverse malen in het vakblad OT gestaan met installaties waar hij trots op was. Zie bijvoorbeeld de OT van april 2013 en december 2018.

Wij wensen de familie; Lida, Gerwin en Emiel, veel sterke in deze droevige tijd.