Waar gaat de wereld van de oppervlaktetechnologie heen!

Op 13 november 2019 organiseert Vereniging ION weer de jaarlijkse Dag van de Oppervlakte Technologie (#DOT2019). Tijdens deze dag zal u worden bijgepraat over actuele technische thema’s voor de oppervlaktetechnologie branche en kunt u een bezoek brengen aan een inspirerende en/of relevante locatie. Met name de ontwikkelingen in kenniscentra die de komende jaren voor onze branche een impact hebben, worden in begrijpelijke Nederlandstalige presentaties verwoord. Het ontmoeten van collega’s (netwerken) wordt uiteraard ook gefaciliteerd.

Deze editie zal het evenement worden gehouden op de campus van de TU Delft. Gastheer en tevens 1 van de dagvoorzitters is prof.dr.ir. Arjan Mol (Hoogleraar Corrosietechnologie en Elektrochemie). Deelnemers aan de Dag van de Oppervlakte Technologie kunnen de dag starten met een bezoek aan het Corrosie Laboratorium van de TU Delft en gedurende de dag is er de mogelijkheid om een bezoek te brengen aan The Green Village. The Green Village is een testlocatie van de TU Delft waar op ware grootte proefopstellingen staan van technologieën die bepalend zullen zijn voor een duurzame toekomst.

De (bevestigde) lijst van onderwerpen voor de middag van 13 november zijn:

• Het verklaren en begrijpen van corrosiemodellen om corrosie beter te kunnen voorspellen
  • Corrosie onder isolatie
  • Wat is de rol van een NACE-inspecteur bij het voorkomen en bestrijden van corrosie
  • Gerecycled aluminium als mogelijk probleem voor de oppervlaktebehandelende industrie
  • Transportcoatings op staal en de issue's bij het verwijderen van deze coatings
  • Kleur- en duurzaamheidsissues/problemen bij het toepassen van oppervlaktetechnologie
  • Vervanging van oplosmiddelen in natlakken
  • Thermisch spuiten in de MRO wereld
  • Ontwikkelingen in straalmiddelen
  • Het optimaliseren van de badafzuiging
  • Stand van zaken rond Chroom(VI)-autorisaties en veilige werkwijzen
  • Voorbeelden van Chroom(VI)-vrije alternatieven op aluminium en op staal
  • Het meten van Chroom(VI) in verf op objecten

Tijdens de Dag van de Oppervlakte Technologie vinden ook de Algemene Ledenvergadering van Vereniging ION en de verplichte updateworkshops van Qualicoat, Qualisteelcoat en Qualanod plaats.

Binnenkort wordt het definitieve programma bekendgemaakt, maar u kunt zich alvast inschrijven via onderstaande link.

Meer informatie: