Nederland is een fantastisch land om in te wonen. Dat komt mede door de innovatieve maakindustrie. Deze maakindustrie kan alleen maar bestaan doordat Nederland een “state of the art” oppervlaktebehandelende industrie heeft, waar jij deel van uit kunt gaan maken.

Vereniging Industrieel Oppervlaktebehandelend Nederland (ION) is een branchevereniging die voor en namens de branche werkt aan:

• Duurzaamheid op 3 niveaus
  • Belangenbehartiging nationaal en internationaal
  • Professionaliseren van de branche, o.a. door opleidingen te ontwikkelen/geven en door kwaliteitslabels te faciliteren
  • Verstrekken van (technische)kennis over de processen en producten

Vereniging ION werkt continu aan de “licence to operate” voor de bij haar aangesloten bedrijven. Dat gebeurd vanuit de positie van een branchevereniging 4.0. Vereniging ION werkt voor alle oppervlaktebehandelingen op alle substraten, die industrieel worden aangebracht. Bij Vereniging ION zijn zowel geïntegreerde bedrijven alsook applicateurs  en toeleveranciers aangesloten.

Omdat informatie van en voor de leden cruciaal is, zoeken we ter versterking van het team een gedreven accountmanager, die in staat is om langdurige relaties aan te gaan met lidbedrijven, maar ook in staat is om potentiële leden enthousiast te maken voor aansluiting bij de branche vereniging.

De taken die de accountmanager heeft:

• Het inventariseren van potentiële leden en hierop actie ondernemen.
  • Het inplannen van afspraken met bestaande en potentiële leden.
  • Het bezoeken van en contact onderhouden met bestaande en potentiële leden.
  • Het signaleren van behoeftes en wensen van bestaande leden en hierop inspelen.
  • Het adviseren van bestaande en potentiële leden op het gebied van oppervlaktetechnieken en opleidingen/cursussen.
  • Het verkopen van opleidingen/cursussen aan bestaande en potentiële leden.
  • Het bezoeken van beurzen en evenementen.
  • Het bijhouden van een correcte administratie waaronder het registreren van e-mails, afspraken, bezoekverslagen en acties in het CRM-systeem.
  • Het leveren van input voor de digitale nieuwsbrief.
  • Het up-to-date houden van sociale media (onder andere LinkedIn en Twitter).
  • Het bijwonen van en het leveren van input aan de vergaderingen van de Communicatieraad Vereniging ION. De Communicatieraad is onder andere verantwoordelijk voor de uitgave van het vakblad OT.
  • De stand bemannen tijdens diverse (door Vereniging ION georganiseerde) evenementen.
  • Het incidenteel ondersteunen van open dagen van bestaande leden of scholen.
  • Het incidenteel verzorgen van presentaties of dagvoorzitterschap tijdens evenementen.

Voor deze functie zijn de verwachtingen:

• Een MBO+/HBO-werk- en denkniveau. Bij voorkeur kennis van het brede spectrum van de oppervlaktetechnieken, of bereid zijn deze kennis te behalen door middel van het volgen van cursussen.
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring op het gebied van sales en/of relatiemanagement in een functie met affiniteit met techniek
  • Een goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, goede computervaardigheden en kennis van het Microsoft-pakket (CRM, Outlook, Word, Excel).
  • In het bezit van rijbewijs B.
  • Woorden die in ieder geval van toepassing zijn op de kandidaat zijn: sociaal, representatief, ondernemend, netwerker, klant- en servicegericht, communicatief en flexibel.

Wat Vereniging ION biedt:

• Een zelfstandige functie binnen een klein enthousiast team. Veel ruimte om zelf vorm en inhoud te geven aan de functie.
  • Een ambulante functie voor 38 uur/week die niet altijd in kantooruren past. De arbeidsduurverkorting wordt in overleg toegepast. Het kantooradres is in Nieuwegein, maar er kan ook vanuit huis gewerkt worden.
  • Een aantrekkelijk salaris dat past binnen de cao Metaal en Techniek.
  • Een auto, laptop en een vergoeding voor het gebruik van de (eigen) mobiele telefoon.
  • Ruimte om door te groeien naar andere functies binnen de vereniging.
  • Er wordt gestart met een jaarcontract, maar bij gebleken geschiktheid zal dat na een jaar een vast dienstverband worden.

Reacties zien we graag schriftelijk tegemoet op elise@internetwerving.nl onder vermelding van Vereniging ION en de functietitel. We streven ernaar om de procedure gedurende de zomermaanden te doorlopen, zodat per 1 september gestart kan worden. Een gesprek met (een delegatie van) het bestuur van Vereniging ION maakt deel uit van de procedure.