- 12:00

Omdat het fysiek kennis- en netwerkevent verplaatst wordt, organiseren we op 27 mei een online activiteit. Dit is het startschot van een sterke 24/7 online PR-campagne om zoveel mogelijk bezoekers te brengen naar het fysieke evenement op 15 en 16 september in Den Bosch. Op deze manier brengen wij ons netwerk rondom materialen en oppervlaktetechnieken bij elkaar.

Wat mag u verwachten op donderdag 27 mei?

10.00 - 10.10 uur
Welkom
Timo van Leent (Mikrocentrum), Veerle Fincken (VOM) & Egbert Stremmelaar (Vereniging ION)

10.10 - 10.30 uur
Toelichting kennis- en netwerkevent Materials+Eurofinsh+Surface 2021
Timo van Leent (Mikrocentrum), Veerle Fincken (VOM) & Egbert Stremmelaar (Vereniging ION)

10.30 - 10.55 uur
Bekendmaking genomineerden voor de ION Borghardt Award
Prof. Dr. Ir. Arjan Mol – TU Delft

10.55 - 11.00 uur
Pauze

11.00 - 11.30 uur
"Jawel, 3D geprinte metalen kunnen ook corroderen: nieuwe uitdagingen eigen aan nieuwe metaaloppervlakken!"
Prof. Dr. Ir. Iris De Graeve - Vrije Universiteit Brussel

11.30 - 12.00 uur
Rust Roest
Prof. Dr. Ir. Arjan Mol – TU Delft

Nederland geeft elk jaar ongeveer 3,5% van het BNP uit aan corrosiebestrijding. Dat is 28 miljard euro per jaar. Per inwoner is dat 1.800 euro per jaar. Van dat bedrag kan 30% bespaard worden als er intensief wordt samengewerkt, kennis wordt gedeeld en toegepast.
Volgens Arjan Mol ligt hier een belangrijke taak en sleutelrol voor de universiteiten.
In deze presentatie wordt u meegenomen naar de ontwikkelingen in de oppervlakte technologie, en naar het grote belang van een goede oppervlakte technologie industrie in Nederland. Er zal worden gesproken over de onderzoeksdoelen, het belang van de betrokkenheid van het onderwijs, de nieuwsgierigheid van de mens naar materialen en de (corrosie)mechanismes die betrekking hebben op die materialen, en de wens om Nederland veel geld te besparen en vooral ook veiliger maken met verbeterde en vernieuwende oppervlaktetechnologieën.

Aanmelden voor MES Online

Wat mag u verwachten van 15 en 16 september?

De organisatoren zetten volop in op een fysiek event in Den Bosch volledig coronaproof. De markt heeft behoefte aan een fysiek weerzien met professionals. We verwachten 100 exposanten op de beursvloer en hebben 3 zalen met inspirerende sprekers.

Virtuele exposant
Voor wie twijfelt om zich in te schrijven voor het fysieke evenement maar toch graag wenst deel te nemen aan MES 2021 omwille van de media-aandacht of bedrijfsprofilering, kan zich inschrijven als virtuele exposant. Nieuwsgierig? Kijk hier voor meer informatie: https://materials-eurofinish-surface.com/exposanten/

Wat indien het fysieke evenement in september niet mogelijk is?
MES 2021 wordt dan een online evenement. Fysieke exposanten hebben dan de mogelijkheid ook te kiezen voor het virtuele pakket. Wij nemen hierover op 30 juni een besluit.