- 18:30

De Nationale Staalbouwdag is het jaarlijks terugkerend info-event voor de brede Nederlandse (staal)bouw: van opdrachtgevers en ontwerpers tot en met staalbouwers, toelevanciers en producenten. De afgelopen jaren heeft de dag gemiddeld zo’n 1.600 bezoekers getrokken. Op de vakbeurs zijn zo’n 60 bedrijven en organisaties met hun producten en diensten aanwezig.

De organisatie van de Nationale Staalbouwdag berust bij Bouwen met Staal. Deze landelijke, onafhankelijke kennisorganisatie ondersteunt alle partijen in de bouw bij de keuze en toepassing van staal voor constructies en bekleding van gebouwen en civiele werken.

Bestanddelen van de Nationale Staalbouwdag:

Congres
Met lezingen en discussies over belangrijke actuele ontwikkelingen en gebeurtenissen in het ontwerpen en bouwen met staal. Aan het congres wordt meegewerkt door bekende representanten uit de Nederlandse ontwerp- en bouwwereld, het onderwijs, de wetenschappen en verwante disciplines en vakgebieden.

Expo
Met stands van ruim 60 bedrijven en instellingen die actief zijn in onder meer coaten en verzinken, verbindingsmiddelen, ontwerp- en rekensoftware, engineeringsdiensten, vloersystemen, gevel- en dakproducten, stalen halffabrikaten, staalbewerking en staalbouw.

Architectenseminar
Met lezingen over actuele én verwachte opgaven en trends in architectuur met staal.

Studentenprogramma
Zo’n 400 studenten Bouwkunde en Civiele Techniek (TU, HBO en MBO) ontmoeten hun toekomstige collega’s van ingenieursbureaus en staalconstructiebedrijven op de expo en zijn getuigen van presentaties van ervaren architecten en constructeurs.

StudentenSTAALprijs
UIitslag en uitreiking van de jaarlijkse waardering voor afstudeerprojecten in staal.

Zie voor meer informatie of om u aan te melden:
www.staalbouwdag.nl