Inmiddels speelt het Coronavirus al ruim een jaar. Een jaar waarin wij ons actief hebben ingezet om onze cursussen te verbeteren. Wij hebben het ons doel gemaakt om goed te luisteren naar de behoeftes en mogelijkheden binnen onze branche: flexibiliteit, e-learning, online lessen, verbeteren en vernieuwen zijn thema’s gebleken die voor ons centraal zouden staan. Voor ons is dit dus vooral een jaar geweest waarin wij veel tijd en energie hebben geïnvesteerd in onze cursussen.

Onze kennisteams en docenten hebben hierin een belangrijke rol gespeeld. Zonder hen kunnen wij geen nieuw cursusmateriaal ontwikkelen en kunnen wij onze nieuwe lesvormen en vernieuwingen niet in de praktijk brengen.

In het afgelopen jaar stonden de volgende 5 verbeterpunten voor ons centraal:

1. Starten met e-learning/blended learning en meer cursussen beschikbaar maken in onze digitale leeromgeving.
  2. Verschillende vormen van lesgeven aanbieden: bedrijfsintern, online een klassikale cursus volgen (in een groep of individueel), contact via onze digitale leeromgeving en schriftelijk een cursus volgen.
  3. Het organiseren van workshops en masterclasses.
  4. Meer flexibiliteit in het opmaken van onze offertes: dit begint bij goed luisteren naar de klant. Wij doen dit door mee te denken (waar nodig ‘out of the box’) over waar de behoeftes liggen en hoe wij hierin kunnen voorzien.
  5. Het verbeteren en het herschrijven van cursussen.

Wij zijn ons bewust van het feit dat vernieuwingen succesvol worden door te proberen en door van tegenslagen te leren. Zo zijn er helaas een aantal cursussen, met voldoende deelnemers, niet doorgegaan dit jaar. Wij zijn hard aan het werk om deze geannuleerde cursussen zo snel mogelijk toch weer op te kunnen starten.

Dit jaar is voor een hoop bedrijven zwaar geweest. Het zou kunnen dat er hierdoor een opleidingsachterstand is ontstaan. Wij denken graag mee bij een opleidingsbehoefte. Een cursus organiseren kan op de lange of op de korte termijn.

Voor meer informatie over onze cursussen verwijzen wij jou graag naar ons opleidingsoverzicht. Mocht je jezelf of een collega willen aanmelden voor een van onze cursussen, dan kan dat via ons digitale aanmeldingsformulier.

Voor meer informatie over onze cursussen kun je contact opnemen met ons secretariaat, via telefoonnummer: 030 - 630 03 90 of via het volgende e-mailadres: opleidingen@vereniging-ion.nl. Wij proberen momenteel zoveel mogelijk vanuit huis te werken en zijn om die reden het makkelijkst te bereiken via de e-mail.