Tijdens de ION Dag voor de Ondernemer heeft Hans van der Weijde, voorzitter van de Stichting Borghardt Fonds, de aftrap gegeven voor de ION Borghardt Award 2021. Tevens maakte hij het tijdpad, de jury en de kunstenaar die de Award gaat maken, bekend. Heeft u een innovatie die u wilt laten zien, schrijf u dan nu in.

De thema’s waar in 2021 de aandacht op gelegd wordt zijn:

1. Duurzaamheid (circulaire economie)
  2. Vakmanschap
  3. Samenwerking (ketenoptimalisatie)
  4. Innovatief bij markintroductie

Criteria
Hoewel de aandacht voor 2021 vooral op deze 4 onderwerpen wordt gelegd, is elke inzending met als uitgangspunt oppervlaktetechnologie, een potentiële kanshebber. Een aantal steekwoorden als hulpmiddel daarbij zijn:

• People, Planet en Profit
  • Ketenoptimalisatie
  • Nieuw in de markt
  • Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
  • Innovatief
  • Energiebesparing/CO2-reductie
  • Ontzorgen van de klant
  • Marktpotentie
  • Arbeidshygiëne/veiligheid
  • Marktbelang; beantwoordt dit een marktvraag
  • Duidelijkheid en begrijpbaarheid

Opgemerkt wordt dat veel bedrijven goede ideeën hebben en baanbrekend bezig zijn. Bescheidenheid blijkt regelmatig een reden te zijn om het betreffende voorbeeld niet in te dienen. Ten onrechte blijkt vaak. Daarom bij deze de oproep om ook voor uw gevoel niet zulke baanbrekende innovaties, toch in te sturen. Ook studenten worden nadrukkelijk uitgenodigd om hun innovatieve idee in te zenden.

Jury 2021
De jury uit de volgende 3 personen:

• Juryvoorzitter: prof.dr.ir. Arjan Mol; Hoogleraar Corrosietechnologie en Elektrochemie aan de Faculteit Mechanical, Maritime and Materials Engineering (3mE) van de afdeling Materials Science and Engineering (MSE) van de TU Delft alsmede president van de EFC (European Federation of Corrosion).
  • Jurylid: ir. Guido Verhoeven; Algemeen directeur en bezieler van het SIM (Strategic Initiative Materials Flanders) alsmede voorzitter van de Bond voor Materialenkennis.
  • Jurylid: Paula van Hoorik MSc; Circular Economy Officer bij Milgro.

Kunstenaar award 2021
De ION Borghardt Award 2021 wordt gemaakt door beeldend kunstenaar Kees Weimer en zal op 3 februari 2021 worden onthuld.

Kees Weimer

Inschrijving
Inschrijven voor de ION Borghardt Award staat open voor bedrijven, personen en studenten en kan via de website www.vereniging-ion.nl vanaf woensdag 11 november 2020 tot en met woensdag 17 maart 2021, 18.00 uur.

De 10 genomineerden worden op vrijdag 16 april 2021 bekend gemaakt via een publicatie op de website. De genomineerden krijgen persoonlijk bericht.
De bekendmaking van de winnaar, nummer 2 en 3 en de prijsuitreiking zal tijdens de Materials+Eurofinish+Surface 2021 op 26/27 mei 2021 plaatsvinden.

Inschrijving kan via het digitale aanmeldingsformulier: https://www.formdesk.com/vom1/Aanmeldingsformulier_Borghardt_Award_2021.

Meer informatie:

Foto header: Winnaar ION Borghardt Award 2018 - Mavom Chemie