Zoals u wellicht al eerder heeft kunnen lezen lag bij de afdeling Opleidingen binnen Vereniging ION de focus van dit jaar extra op het samenbrengen en samenstellen van een aantal kennisteams. Kennisteams die elkaar, indien nodig, elk kwartaal zien om de inhoud van de cursussen te toetsen op actualiteit, met elkaar te brainstormen wat de beste manier is om de kennis over te brengen op de deelnemers en om een juiste invulling te geven aan de inhoud van onze cursussen.

De kennisteams bestaan uit een aantal van onze leden (docenten, applicateurs, toeleveranciers en kennisdragers) en de opleidingscoördinator en technisch adviseur van Vereniging ION. Dit is wat ons betreft een geweldige manier om onze leden te betrekken bij onze cursussen, input te krijgen op de cursusinhoud en gezamenlijk toe te zien op ontwikkeling en professionalisering.

Dat het enthousiasme van onze kennisteamleden groot is hebben wij dit kwartaal mogen ervaren bij de samenkomst van onze kennisteams Galvaniseren, Natlakken en Poedercoaten. Naast bijkletsen en het delen van ervaringen en vragen, stonden onze cursussen natuurlijk centraal. Samen hebben wij het startpunt bepaald voor de richting die wij op willen gaan in 2023: samen de schouders eronder. Zodat we ook van 2023 weer een succesvol opleidingsjaar maken, waarin Vereniging ION mag voorzien in de opleidingsbehoefte van de branche en bij onze leden.

image 35
Foto: Kennisteam Poedercoaten

Ook voor volgend jaar staan er weer een aantal klassikale cursussen op de planning. Houd de Opleidingskalender op onze website in de gaten voor het cursusaanbod van 2023.

Heb je interesse om deel te nemen aan onze kennisteams of wil je meer informatie, neem dan gerust contact op met: Milena Lo Bue, opleidingscoördinator, opleidingen@vereniging-ion.nl of telefonisch via 030 – 630 03 90.