Op 11 november 2020 worden door Vereniging Qual.ION in Nieuwegein de verplichte Qualicoat, Qualisteelcoat en Qualanod updateworkshops georganiseerd. De updateworkshops zijn vooralsnog fysiek, maar kunnen uiteraard door aanscherping van de Coronamaatregelen nog aangepast worden. Er zal ook een presentatie over het onderwerp Kleur gegeven worden.

Het programma voor de updateworkshops is als volgt:

13.00 - 14.00 uur    Updateworkshop (verplicht voor licentiehouders)
                              Qualisteelcoat o.l.v. Roel Dijkman (Technical Committee-
                              vertegenwoordiger Qualisteelcoat)
13.00 - 14.00 uur    Updateworkshop (verplicht voor licentiehouders) Qualanod
                              o.l.v. Remco Baartmans (Technical Committee-
                              vertegenwoordiger Qualanod)
14.00 - 14.10 uur    Korte pauze (wissel van zaal)
14.10 - 14.50 uur    Presentatie over de nieuwe kleurmeetapparatuur van BYK
                              Netherlands door Joost Bakker (regio salesmanager Benelux
                              & Nordic bij BYK Instruments). Deze presentatie is ook online
                              te volgen.
14.50 - 15.00 uur    Korte pauze (wissel van zaal)
15.00 - 16.00 uur    Updateworkshop (verplicht voor licentiehouders) Qualicoat
                              o.l.v. Harmen IJdema (Technical Committee-
                              vertegenwoordiger Qualicoat)
15.00 - 16.00 uur    Project Color (vrijwillig en alleen voor Qualanod
                              licentiehouders) - Terugkoppeling van de meetresultaten

Let op: door de Coronamaatregelen en daardoor het maximaal aantal deelnemers per zaal, kan het zijn dat er slechts 1 persoon per licentiebedrijf kan worden toegelaten. Applicateurs met licentie krijgen altijd voorrang, en toegang kan worden verkregen totdat het maximum van de zaal bereikt is.

Voor de goede orde wordt nog vermeld dat de ruimte waarin de updateworkshops worden gegeven voldoen aan de nu geldende maatregelen van max. 30 personen, vaste plaatsen, minimaal 1,5 meter afstand, geen loopbewegingen en goede ventilatie. Mochten er later aanvullende maatregelen komen, dan is er rekening gehouden met de mogelijkheid om het via Microsoft Teams plaats te laten vinden, waarbij dan uiteraard geen sprake meer is van een workshop, maar van een presentatie.

De licentiehouders zullen een uitnodiging per e-mail toegestuurd krijgen. Via daar kan de licentiehouder zich dan aanmelden voor de updateworkshop, presentatie kleurmeetapparatuur en/of de terugkoppeling van het project Color.