Ook in 2023 wil Vereniging ION weer de ION Borghardt Award uitreiken aan een bedrijf of persoon/personen die een bijzondere presentatie hebben geleverd ten dienste van de oppervlaktebehandelende Industrie.

Duurzaamheid en innovatie in de branche zijn en blijven belangrijk, zo niet noodzakelijk. Veel bedrijven zijn hierin al baanbrekend bezig, maar dat is niet altijd zichtbaar. Vereniging ION, in samenwerking met VOM België, willen in 2023 graag een podium hiervoor bieden, aandacht aan schenken en het delen met branchegenoten in de Benelux.

De ION Borghardt Award is de prijs die innovatie en ontwikkeling stimuleert in de oppervlaktetechnologie.

Het thema van de Award dit jaar is 'Energie-efficiency en schaarse grondstoffen'.

De voorzitter van de ION Borghardt Award Hans van der Weijde:
“De ION Borghardt Award staat open voor alle innovaties in de branche die daadwerkelijk een verschil maken in bedrijfsvoering of producten. Dit jaar willen we de jury vragen om speciaal aandacht te geven aan allereerst 'energie-efficiency'. Daarnaast aan het gebruik van schaarse grondstoffen.

Energie-efficiency is vanuit diverse invalshoeken een thema dat hoog op de agenda van alle bedrijven staat; niet alleen groen produceren maar zeker ook kosten en stabiele bedrijfsvoering. We zoeken bedrijven of combinaties van bedrijven in de branche die door innovatie een aanzienlijke verbetering hebben bereikt en die op die manier ook een inspiratie kunnen zijn voor branchegenoten.”

De uitreiking van de award zal plaatsvinden tijdens Materials+Eurofinish+Surface 2023, die op 15 juni 2023 gepland staat. Dit event wordt in samenwerking met VOM België en het Microcentrum georganiseerd bij de Koningshof te Veldhoven. Vereniging ION en VOM België hebben mede daardoor besloten om ook de bedrijven in België voor de ION Borghardt Award te enthousiasmeren en uit te nodigen om mee te dingen naar deze prijs.

Mochten bedrijven of personen uit Nederland en België een innovatief product of proces hebben ontwikkeld op het gebied van energie efficiëntie en/of het (her)gebruik van schaarse grondstoffen voor of in de oppervlaktebehandelende industrie, dan nodigen wij u van harte uit dit te delen met de rest van de branche in de Benelux door u aan te melden voor de ION Borghardt Award.

Naast de prijs die u ontvangt, wordt via de communicatiekanalen van Vereniging ION en VOM België volop aandacht gegeven aan uw inzending.

De inzending kunt u aanmelden door de onderstaande link te gebruiken.