Voordat de agenda van 2022 weer volloopt willen wij graag alvast enkele data bij de Young Surface leden onder de aandacht brengen. Want volgend jaar hopen we elkaar weer wat vaker live te zien.

Agenda:

• Donderdag 13 januari 2022           Bezoek Brainport Industrie Campus en nieuwjaarsbijeenkomst - VANWEGE DE COVID-19 RESTRICTIES UITGESTELD
  • Donderdag 3 maart 2022               HCC, training persoonlijk leiderschap
  • Donderdag 9 juni 2022                  Bedrijfsbezoek, nog nader in te vullen
  • Donderdag 29 september 2022      Bedrijfsbezoek, nog nader in te vullen

Uitgelicht:
Bezoek Brainport Industrie Campus Eindhoven (13 januari 2022) - VANWEGE DE COVID-19 RESTRICTIES UITGESTELD
Een wens voor een efficiëntere productie, een tekort aan gekwalificeerde medewerkers, dan lijkt robotisering en automatisering de oplossing. Maar wat kun je hier precies mee? Wat is er allemaal al en waar gaan de ontwikkelingen heen? Met een bezoek aan Brainport Industrie Campus in Eindhoven nemen we een kijkje in de keuken van de toekomst. Lees het voorlopige programma (https://vereniging-ion.nl/young-surface-nieuwjaarsbijeenkomst-brainport-industrie-campus/robotisering ) in de agenda. Aansluitend willen we graag met je het nieuwe jaar inluiden met een borrel en diner.

Al eerder bezocht een kleine delegatie van Young Surface op het MES-event een aantal lezingen over productie- en procesoptimalisatie, onder andere over de inzet van een robot of cobot in ons productieproces. In de separate nieuwsbrief aan de Young Surface leden vind je het verslag.

Persoonlijk leiderschap (3 maart 2022)
Als leidinggevende van een productiebedrijf verzanden we snel in de dagelijkse gang van zaken en houden we ons bezig met de operationele vragen van de dag. Hoe loopt de productieplanning, gaan onze sales nog de goede kant op, hoe lopen de financiën; soms komt er voor je gevoel geen einde aan. Door deze soms eindeloos rits van vragen vergeten we vaak om ook eens stil te staan en aan onszelf vragen te stellen. Wat zijn mijn beweegredenen, waar kom ik vandaan en waar wil ik naartoe, hoe verhoud ik mij tot mezelf en tot anderen? Vragen die beeld geven over wie je bent en je inzicht kunnen geven wat je gedrag teweegbrengt in relatie tot anderen.

Samen met Healthy Company Consultants gaan we in een introductiemiddag aan de slag om hierover te leren met als doen onze leer- en ontwikkelkracht te laten groeien. Aansluitend is er de mogelijkheid om te bekijken of er interesse is voor een volledige (individuele) leerweg.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Mail ons via youngsurface@vereniging-ion.nl

Robin de Vries, Rogier van Aert, Linda de Greef