Opleidingen

Vereniging ION is dé brancheorganisatie voor professionals die actief zijn als (toe-)leverancier, geïntegreerd bedrijf of als applicateur opereren in de branche industriële oppervlaktebehandeling. Onze missie is duidelijk en een van onze pijlers is het opleiden van (vak)mensen. Daarom bieden wij een ruim aanbod van cursussen op het gebied van oppervlaktebehandeling. Onze cursussen zijn informatief en toegespitst op de praktijk. Wij bieden onze cursussen bedrijfsintern en klassikaal aan. Samen met onze leden en klanten gaan wij ook graag de uitdaging aan om een passende (samengestelde) cursus op maat te maken.

Klassikale cursussen (via individuele inschrijving)

Onze cursussen worden klassikaal gegeven op verschillende locaties binnen Nederland. Een klassikale cursus start vanaf 6 personen. Na inschrijving ontvang je een bevestiging en wordt de deelnemer (kosteloos en vrijblijvend) op onze wachtlijst geplaatst, totdat wij de cursus kunnen opstarten.

Opleidingskalender

Bedrijfsinterne cursussen

Onze bedrijfsinterne cursussen worden intern, bij de kant zelf, gegeven. Dit kan een van onze standaard cursussen zijn, een combinatie van verschillende cursussen of een geheel op maat gemaakte en bedrijfsgerichte cursus. Bij deze laatste opties wordt de lesstof zoveel mogelijk afgestemd op de wensen en het bedrijfsspecifieke proces van het bedrijf. Een bedrijfsinterne cursus kan worden georganiseerd vanaf één deelnemer.

Offerte aanvragen

Masterclasses en Introducties

Via onze Masterclasses en Introducties bieden wij deelnemers, zowel klassikaal als bedrijfsintern, een effectieve manier om kennis op te doen middels praktische tips en technieken. Waar onze cursussen vaak uit een aantal dagdelen bestaan, zijn onze Masterclasses en Introducties (over het algemeen) slechts één dagdeel lang.

Individuele route

Een aantal van onze opleidingen (zonder praktijk) kunnen individueel gevolgd worden. Via deze weg kan de deelnemer de startdatum en het studietempo zelf bepalen. Het inplannen van het examen doen wij in overleg. De deelnemer kan met vragen terecht bij onze Technische Helpdesk.