Ook in het afgelopen halfjaar zijn er weer de nodige (milieu)wetswijzigingen geweest. Een deel daarvan is ook relevant voor onze branche. Wat opvalt is dat veel wijzigingen voorbereidingen zijn op de invoering van de Omgevingswet (verwacht 01-01-2022) en uiteraard invoering van Europese regelgeving.

Het bekende halfjaaroverzicht van Marjan Hillmann ten aanzien van wetswijzigingen over milieu, afval, energie en geur is weer beschikbaar. Het overzicht is op de intranet pagina geplaatst (https://vereniging-ion.nl/documentenoverzicht).

Daarnaast maken wij u attent op de webtool Metaal en Milieu (benaderbaar via de homepage van Vereniging ION). Voor leden van Vereniging ION is deze tool onderdeel van het lidmaatschap. De wijzigingen zullen vanaf 13 juli ook daar zijn doorgevoerd. Wel heeft u hiervoor inloggegevens nodig. Deze zijn voor alle leden te vinden op de pagina waar u de webtool kunt benaderen.