Vereniging ION organiseert jaarlijks diverse cursussen op het gebied van oppervlaktetechnieken. Deze cursussen worden zowel klassikaal als bedrijfsintern aangeboden. Maar wist u ook dat voor al onze cursussen subsidie aangevraagd kan worden bij OOM? Deze subsidie kan jaarlijks oplopen tot wel € 750,- per persoon.

OOM (Opleiding, Ontwikkeling, Metaalbewerking) is het scholingsadviesbureau van 4 sociale partners in de metaalbewerking. Deze sociale partners zijn de Koninklijke Metaalunie, FNV, CNV en De Unie. Zij hebben het gezamenlijke doel om het vakmanschap in de branche naar een hoger plan te tillen. Dit doen ze onder andere door de leercultuur binnen bedrijven te stimuleren, het co-financieren van opleidingskosten, het geven van adviezen om (bij)scholing binnen een bedrijf op gang te brengen en te verankeren in de dagelijks praktijk en door het zijn van een klankbord voor het beroepsonderwijs om de instroom van voldoende vakmensen te beïnvloeden.

OOM heeft 8 verschillende (subsidie)regelingen, te weten:

• Persoonlijke Trainingstoelage
  • Stagebijdrage
  • Praktijkopleiders
  • Ontwikkelbudget
  • Jobstart
  • HBO-leervoucher
  • Leerwerkbijdrage
  • Ervaringscertificaat

Voor meer informatie over de bovenstaande regelingen kunt u kijken op www.oom.nl.

Voor de cursussen van Vereniging ION kan gebruik gemaakt worden van de Persoonlijke Trainingstoelage. Deze toelage is 50% van de scholingskosten tot maximaal € 750,- per jaar per persoon.
Om in aanmerking te komen voor de tegemoetkoming moet uw bedrijf aangesloten zijn bij OOM en dient u de bijdrage vooraf aan te vragen. Voor alle andere voorwaarden kunt u terecht op: https://www.oom.nl/Regelingen/Persoonlijke-Trainingstoelage.

Voor in maart, april en mei staan er diverse cursussen op de planning, zoals bijvoorbeeld Poedercoaten niveau 2, Verfspuiter, Galvaniseren deel 2, Afvalwaterbehandeling en Zuiveringstechnieken, Chemisch voorbehandelen niveau 2 en In-house Control Medewerker. Voor de gehele cursusplanning kunt u terecht op: https://vereniging-ion.nl/opleidingen