Erasmus voor Jonge Ondernemers

Internationale ondernemerschapsuitwisseling tussen startende ondernemers en ervaren ondernemers

Het programma Erasmus for Young Entrepreneurs ondersteunt beginnende ondernemers bij het verwerven van vaardigheden die nodig zijn om een bedrijf te runnen.

Als startende ondernemer profiteer je van on-the-job training bij een ervaren ondernemer in één van de EU-landen. Dit helpt je bij een succesvolle start van je bedrijf. Deze ervaring bied je de mogelijkheid om te ontdekken of het ondernemerschap écht iets voor je is.

Ervaren ondernemers, die gastvrijheid verlenen aan een starter, profiteren ook van het programma. Samen met een gemotiveerde, startende ondernemer kun je onderzoek doen naar toegang tot nieuwe markten, technologieën, internationale samenwerking en de potentiële mogelijkheden voor samenwerking met partners in het buitenland.

Uit ervaring weten we dat deelnemers aan het programma zo tevreden zijn dat het veelal niet bij één uitwisseling blijft.

Duur de uitwisseling
De duur hiervan bepalen de ondernemers zelf. Het mag maximaal een half jaar duren (minimaal 1 maand). In sommige gevallen is een onderbreking mogelijk.

Vergoeding
De startende ondernemer ontvangt maandelijks een beurs om zijn/haar onkosten te vergoeden.

Begeleiding
Erasmus for Young Entrepreneurs heeft in verschillende landen intermediaire organisaties aangewezen, die je begeleiden tijdens het bezoek in het buitenland.

Wij begeleiden ondernemers in Nederland die een uitwisseling willen starten. Wij staan voor je klaar om je te ondersteunen bij je aanmelding, het vinden van een geschikte match en de begeleiding gedurende de uitwisseling. Ook zijn wij jouw aanspreekpunt voor praktische vragen.

BEN JE EEN STARTENDE ONDERNEMER?

BEN JE EEN ERVAREN ONDERNEMER?