- 13:00

Eerder hebben wij u, via onderstaande e-mail, uitgenodigd voor een Innovatielab over gevaarlijke stoffen op donderdag 20 juni in het kader van de Maatwerkaanpak Regeldruk Metaal. Vanwege praktische overwegingen is er besloten om het Innovatielab van donderdag 20 juni te verplaatsen naar maandag 1 juli.
Wij stellen uw aanwezigheid erg op prijs en hopen dat u deze dag aanwezig kunt en wilt zijn. Tijdens dit Innovatielab denken we samen met ondernemers, branches en experts van de overheid en andere partijen na over oplossingsrichtingen voor belangrijke knelpunten voor ondernemers in de metaalsector.

Achtergrond Maatwerkaanpak Metaal
Met de maatwerkaanpak voor bedrijven wil de Rijksoverheid in bedrijfstakken de regeldruk verminderen. Na maatwerkaanpakken in de logistiek, zorg, agro & food en winkelambacht is in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat nu een maatwerkaanpak gestart voor de metaalsector. De Maatwerkaanpak Regeldruk Metaal wordt uitgevoerd met: Koninklijke Metaalunie, Vereniging Industrieel Oppervlaktebehandelend Nederland (ION), Nederlandse Jachtbouw Industrie (NJI) en de branchevereniging voor Landbouwtechniek, Veehouderijtechniek, Groen-techniek, Tuinbouwtechniek en Industrie & Intern transport (Fedecom).

Resultaat
Het resultaat van dit project is een actieprogramma met 35 knelpunten, waarvan we voor 11 knelpunten de oplossingsrichtingen nader uitwerken. De overheid gaat in samenwerking met de branches in een vervolgtraject aan de slag om oplossingsrichtingen voor de knelpunten nog verder uit te werken en waar mogelijk op te lossen.

Uitnodiging Innovatielab
Tijdens gesprekken met meer dan 50 ondernemers uit deze sector zijn 35 knelpunten naar voren gekomen. Graag bieden wij leden van Vereniging ION de kans om mee te denken over oplossingsrichtingen voor een aantal knelpunten. We nodigen u daarom van harte uit voor een interactieve en inspirerende bijeenkomst, een Innovatielab. Enkele knelpunten gaan over blootstellingsniveaus, de verschillende lijsten van gevaarlijke stoffen en de opslag van gevaarlijke stoffen. De input van ondernemers wordt specifiek op prijs gesteld voor deze knelpunten.

Datum en locatie
De bijeenkomst vindt plaats op maandag 1 juli van 10.00 tot 13.00 uur (inloop vanaf 09.30 uur). Het lab vindt plaats op de Binckhorst in Den Haag. Bij deelname sturen wij u een bevestiging met het definitieve programma, de exacte locatie en een routebeschrijving.

Graag uw reactie uiterlijk 19 juni
Graag vernemen wij uiterlijk 19 juni of u deel wilt nemen aan het lab. Als u suggesties heeft voor ondernemers of andere deskundigen waarvan u denkt dat zij toegevoegde waarde hebben voor het lab, dan horen we dat ook graag voor die datum.

Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet, alvast hartelijk dank!