Er is een groot gebrek aan mondkapjes en (veiligheids)brillen. Wij hebben inmiddels van diverse zijden gehoord dat ziekenhuismedewerkers het moeten doen met 1 mondkapje per dienst, wat soms niet meer is dan een stofkapje. Ook worden er inmiddels vuurwerkbrillen gebruikt om de ogen van verplegend personeel te beschermen. Een ongewenste situatie.

Diverse lidbedrijven zijn inmiddels benaderd door ziekenhuizen of veiligheidsregio's met de vraag of zij kunnen helpen. Op verzoek van bestuursleden van Vereniging ION zetten wij deze vraag graag door aan iedereen die hier wat in kan betekenen. Concrete vraag: heeft u mondkapjes en/of brillen, stel ze dan ter beschikking aan de hulpverlening. Er is ook bij u in de buurt vraag naar, maar indien gewenst kan ook Vereniging ION u een adres geven.

COVID-19 moeten we uiterst serieus nemen. Het is een virus die de samenleving, en dus ook de oppervlaktebehandelende branche lam legt. De angst voor het virus houdt ons bezig, maakt ons onzeker en haalt ons uit onze dagelijkse routine. Maar juist nu het erop aankomt, zijn er toch ook weer mensen die proberen er iets van te maken. Zo gaan restaurants thuismaaltijden aanbieden, worden therapieën, schoollessen en heel veel vergaderingen online gedaan en worden er voor specifieke doelgroepen goede sociale alternatieven bedacht. Daarom de vraag aan onze branchegenoten; heeft u iets bedacht dat voor de oppervlaktebehandelende branche wellicht generiek toepasbaar is, laat het dan even weten. Vereniging ION kan het idee dan in de branche verspreiden.

Ook bij de Fitness Academie Bokkeduinen zijn de fitness trainingen gestopt. Ook zij bieden oefeningen online aan. Hierbij een voorbeeld voor die mensen die veel closetpapier hebben gehamsterd en ook fit willen blijven: https://www.instagram.com/p/B96VlCbHWaK/?igshid=16m83ivy2sup2

Wij wensen via deze weg iedereen veel sterkte en wijsheid toe in deze lastige tijd. Blijf gezond en let een beetje op elkaar (uiteraard op voldoende afstand).