De officiële titel van het programma was; "Ogen en oren gericht op circulair beleid en regelgeving". Er waren tijdens het ochtendprogramma ongeveer 400 genodigden aanwezig. Het event was georganiseerd door de Provincie Noord-Holland in een passende omgeving, het Nieuwe Warenhuis, een broedplaats van start-ups en kleine techbedrijven, een voormalig warenhuis van V&D.

Tijdens diverse pitches werden voorbeelden gegeven van zaken die reeds uitgevoerd waren in het kader van Nederland Circulair, maar die nogal veel tijd hadden gevraagd en waarbij steeds opnieuw het wiel werd uitgevonden. De voorbeelden kwamen van de Amsterdam Economic Board, Metabolic (data analyse), de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied en Wieland Textiles.

Om in de toekomst minder tijd en energie te verspillen, 2030 en 2050 zijn tenslotte al heel dichtbij, is besloten om het Versnellingshuis Nederland Circulair te lanceren. De drie stakeholders, mevrouw Maria van der Heijden (MVO Nederland), de heer Hans de Boer (VNO/NCW) en mevrouw Stientje van Velthoven (Ministerie van I&W), tekenden op het podium een samenwerkingsovereenkomst. Het Versnellingshuis Nederland Circulair helpt ondernemers bij het succesvol ontwikkelen, lanceren en opschalen van producten en diensten in de circulaire economie.

Aansluitend werd het Innovatie Festival gehouden op dezelfde locatie. Ongeveer 800 bezoekers maakten kennis met innovaties (ook 2 coatinginnovaties waren aanwezig die binnenkort in de OT komen), diverse workshops en keynotes. De best bezochte keynote was van de heer Kees Klomp (Stichting Maatschappij en Onderneming) over de betekenis economie. Maar ook de paneldiscussie met onder andere de heer Constantijn van Oranje (New Energy Coalition) en mevrouw Elske Doets (Jan Doets America Tours) was bijzonder interressant.

Wilt u zelf meer weten: https://versnellingshuisce.nl/