In juli 2017 zijn herzieningen gepubliceerd van twee veelgebruikte normen uit de serie Zinken deklagen - Richtlijnen en aanbevelingen voor de bescherming van ijzer en staal in constructies tegen corrosie. Deze delen zijn nu ook beschikbaar in het Nederlands via de normshop van NEN.

Gedurende de herziening in 2017 zijn deze normen weer helemaal in overeenstemming gebracht met de normen waar naar wordt verwezen in de NEN-EN-ISO 14713-serie.De volledige titels van de vertaalde normen zijn:

• NEN-EN-ISO 14713-1: Zinken deklagen - Richtlijnen en aanbevelingen voor de bescherming van ijzer en staal in constructies tegen corrosie - Deel 1: Algemene ontwerpbeginselen en corrosieweerstand
  • NEN-EN-ISO 14713-3: Zinken deklagen - Richtlijnen en aanbevelingen voor de bescherming van ijzer en staal in constructies tegen corrosie - Deel 3: Sherardiseren

Momenteel wordt internationaal de laatste hand gelegd aan de Engelse tekst van NEN-EN-ISO 14713-2 Zinken deklagen - Richtlijnen en aanbevelingen voor de bescherming van ijzer en staal in constructies tegen corrosie - Deel 2: Thermisch verzinken. De vertaling van deze herziening zal zo snel mogelijk beschikbaar komen.

Meer informatie
Neem contact op met NEN Klantenservice: 015 - 269 03 91 of klantenservice@nen.nl.

Voor informatie over deze norm(en) of over het normalisatieproces: Suzanne Dietz, consultant normalisatie voor de gebouwde omgeving, 015 - 269 03 84 of mb@nen.nl.

Meepraten over de inhoud van normen
Wilt u als belanghebbende partij meepraten over de ontwikkeling van normen op dit gebied? De normcommissie ‘Metallieke deklagen en corrosie van metalen en legeringen’ houdt zich bezig met corrosie en niet-organische deklagen op onder andere ijzer, staal en aluminium. Stuur voor deelname aan of meer informatie over deze commissie een mail naar mb@nen.nl.