Stichting Innovat.ION biedt bedrijven de mogelijkheid om deel te nemen aan een project dat zich richt op het ontwerp en de ontwikkeling van bio-based coatings. Deze coatings kunnen worden toegepast op:

1.    Fineerhout bevestigd aan meubels, keukenkasten en wandpanelen of
2.    Coatings rechtstreeks aangebracht op massief hout of houtcomposietpanelen

De coatings, ontwikkeld op basis van nano-cellulose, zullen de huidige synthetische coatings kunnen vervangen en nieuwe functionaliteiten aan een houten oppervlak toevoegen. Dit bevorderd een breed hergebruik en recycling van houtachtige materialen. Cellulose is een chemische stof die voorkomt in planten en hout. Cellulose wordt gebruikt in papier, textiel, verf, filmrolletjes, tandpasta en lijmen zoals behangplaksel. Cellulose werkt in al deze producten als bindmiddel en zorgt in lijmproducten voor een plakkende werking.

Meedoen?
Stichting Innovat.ION is als exploitatiepartner betrokken bij deze Europese subsidieaanvraag. Dit biedt leden van Vereniging ION de mogelijkheid om laagdrempelig aan te haken bij dit Europese project. Belangstelling? Laat het zo snel mogelijk weten: debruin@vereniging-ion.nl.