Een grote hoeveelheid van onze leden en klanten hebben een cursus via Vereniging ION gevolgd. Hieronder volgen een aantal van onze cursusevaluaties.

Carlo Schollen, Kapitein
Hoofd Product Verantwoordelijke Eenheid Ondersteunende Systemen
Onderhoud en Logistiek

Galvaniseren niveau 1
Wij hebben als Logistiek Centrum Woensdrecht, Koninklijke Luchtmacht onze onderhoudsmonteurs van de 'Productie Verantwoordelijke Eenheid Ondersteunende Systemen' een opleiding Galvaniseren deel 1 aangeboden. Dit om de monteurs bekend te maken met de bedrijfsprocessen die plaatsvinden op een Galvano-afdeling en met welke risico's zij te maken hebben. Wij moeten constateren dat dit een schot in de roos is gebleken: er is meer awareness en men weet nu aan welke spelregels zij zich moeten houden tijdens eventueel preventief en correctie onderhoud.

Ministerie van Defensie
Logistiek Centrum Woensdrecht, Vliegbasis Woensdrecht
MinDef

Linda de Greef - Blok
De Greef Coatings, Breukelen

Poedercoaten niveau 2
De cursus Poedercoaten niveau 2 gaf onze meewerkend voorman, afkomstig uit een andere branche, net even de theoriekennis die hij nog miste. Daarnaast helpt het hem om diverse zaken binnen ons bedrijf weer even goed tegen het licht te houden en zo nodig te verbeteren. Kortom, een goede aanvulling op zijn praktijkkennis.

Logo De Greef Coatings

Marlène de Bresser
Surface Treatment, Maasbracht

In-house Control Medewerker
Medewerker is tevreden over niveau, trainingslocatie, trainer etc., inhoud bleek helaas niet aan te sluiten voor een ervaren qc operator.

Logo Surface Treatment

Hub Meex
Straalbedrijf Giessen, Heerlen

In-house Control Medewerker
Ik (Hub Meex) ben pas enige tijd werkzaam bij Straal en Poedercoatbedrijf Giessen in Heerlen (1/4/2018). Wel kon ik het bedrijf al vele jaren in verband met mijn loopbaan in de staal- en apparatenbouw. Een van mijn omschreven taken was het meet en controle werk van onze poedercoat producten. Mijn baas Jean-Paul Giessen heeft mij geïnstrueerd met de aanwezige meetapparatuur (voor mij geheel nieuw) en heeft mij toen ook gevraagd om de cursus In-house control medewerker te gaan doen, zodat we aan alle gestelde eisen voldoen. Aangemeld heb ik me via de site van ION. De geplande data waren 6, 20 en 28 november 2018. Waarvan 28 november de examenavond is. Lestijd van 19.00 tot 22.00 uur in 's-Hertogenbosch. Het lesmateriaal en de benodigde meetaperatuur waren aanwezig, en de uitleg was uitstekend, ook kon ieder naar wens van de apparatuur gebruik maken om de meetoefeningen in de praktijk uit te voeren. De leerstof kan dan in de thuissituatie geleerd worden, en vragen worden in de les beantwoord. De curcus vergt wel enige zelfdicipline om de leerstof onder de knie te krijgen. De examenavond begon met het theoretische gedeelte, waarvoor 1 uur tijd gereserveerd was. Bij goede voorbereiding goed te doen. Daarna het praktische gedeelte, wat per 2/3 personen wordt bekeken (groep was 12 man). Hierdoor is de laatste (ik dus) ook pas laat aan de beurt, maar ik had als enige de qualisteelcoat cursus. Denk daarom als laatste. Het viel voor mij niet mee om op het late uur nog vers te denken, maar heb me er toch doorheen geslagen. Denk dat de leeftijd ook een gedeelte meedeed (54.) Al met al is het goed meegevallen en het resultaat is gehaald met 7.8 en 8.3 als score.

Mijn dank aan Mevr. Henraat , Mevr. Koppenol en Dhr. Van der Leeuw.

Logo Straalbedrijf Giessen

Hans Timmermans
ASK Renovatie, Weert

Spuiter
Onze medewerkers hebben de cursus spuiter gevolgd. De theorie is daarbij erg taai om te leren voor medewerkers die niet elke dag in het staal werken. De praktijk daarin tegen is zeer aanvullend en leerzaam voor de cursisten. Zeker als de training in huis wordt gegeven en de eigen apparatuur extra aandacht krijgt.

Logo ASK Renovatie

Linde de Greef - Blok
De Greef Coatings, Breukelen

Poedercoaten niveau 2
Zelfs ervaren medewerkers kunnen nog leren van de poedercoatcursus 2 van ION. Het is altijd goed om de theorie weer eens door te nemen en even uit de dagelijkse werkhectiek te stappen om het werk weer met een frisse blik te bekijken. Voor de beginnend Poedercoaters binnen ons bedrijf was de cursus een mooie stap in het leerproces. De cursus behandelt een breed scala aan onderwerpen, zodat ze nog makkelijker zelfstandig aan de slag kunnen.

Logo De Greef Coatings