Het programma van de ION Dag voor de Ondernemer is bekend. Zo zal de dag gestart worden met een rondleiding bij het Nederlands Lucht- en Ruimtevaartcentrum in Marknesse, daarna zullen wij naar een andere locatie in de buurt gaan (De Strandhoeve in Baarlo) waar de Algemene Ledenvergadering en het workshop-/congresprogramma zal plaatsvinden.

Tegenvallende koopkrachtontwikkeling, lage bouwvolumes bij gemeenten en onzekerheid over de Brexit. De economie groeit minder snel. Goede reden om na te denken over het werven van nieuwe klanten, maar ook het gebrek aan goed personeel speelt parten. Hoe dit aan te pakken leert u op de ION Dag voor de Ondernemer op 10 april 2019.

Hieronder treft u het definitieve programma aan.
Aanmelden kan tot en met vrijdag 5 april!

Aanmeldknop

08.30 - 09.00 uur: Ontvangst bij Nederlands Lucht- en Ruimtevaartcentrum

(NLR) (legitimatie en vooraanmelding verplicht)
09.00 - 10.30 uur: Bezoek aan de 3D metal printing machine en de windtunnel

(maximaal 40 personen)

Voor de meeste mensen is het zien van een operationele 3D metal printer niet vanzelfsprekend. Om te begrijpen waarom oppervlaktebehandeling van deze producten vraagt om specifieke oplossingen is het bezoek aan de machine zeer waardevol.
Een bezoek aan de windtunnel is gewoon leuk. Wel kan er op het laatste moment een verbod op het bezoek komen, omdat de meeste testen onder geheimhouding plaatsvinden. Als er een modulewisseling plaatsvindt waarbij embargoproducten te zien zijn, dan mogen buitenstaanders deze locatie niet betreden. Als dat het geval is zullen we de test- en inspectiefaciliteiten bezoeken.

10.30 - 11.00 uur: Ontvangst en/of transfer vanaf NLR naar de vergaderlocatie
11.00 - 12.00 uur: Algemene Ledenvergadering Vereniging ION
12.00 - 13.00 uur: Netwerklunch
13.00 - 14.45 uur: Workshop: ‘Social Selling met LinkedIn’
                            Djoea van Zanten, social selling en marketingexpert bij Make
                            Marketing Magic

Social media gebruiken in je verkoopprocessen is niet nieuw, maar ongelofelijk effectief. Want wist je dat:

• Er gemiddeld 5,4 mensen betrokken zijn bij het koopproces in de B2B-markt
  • 90% van de beslissers zegt niet te reageren op koude acquisitie
  • 75% van de kopers in de B2B-markt social media gebruikt om op de hoogte te blijven

Dit betekent dat beslissers moeten weten dat je bestaat, weten wat je doet en geïnspireerd zijn door je verhaal. En laat LinkedIn nu net één van de kanalen zijn waarlangs je dit gratis en voor niets kan doen. Maar hoe dan?

In hoog tempo word je door approved LinkedIn coach Djoea van Zanten, meegenomen langs de verschillende fases van het koopproces ‘in de nieuwe wereld’. Praktisch uitvoerbaar, toegankelijk en zonder poespas. 100% gebaseerd op praktijkervaring met honderden bedrijven. Hij laat je zien hoe je dit kan toepassen voor je eigen onderneming.

14.45 - 15.15 uur: Netwerkpauze
15.15 - 15.45 uur: Presentatie: De industrie heeft nog geen robots nodig!
                            Henk Kiela – DGA Probotics en lector Mechatronics op de
                            Fontys Hogeschool

De industrie kampt over een breed front met een tekort aan vakmensen. Maar hoe besteden huidige vakmensen hun tijd? Zouden robots kunnen helpen? Maar is robottechnologie bruikbaar in uw oppervlaktebehandelend bedrijf en voor uw medewerkers? In de presentatie komt aan de orde wat de stand van technologie is, maar vooral hoe je met robots kunt werken en wat dit betekent voor medewerkers. Hoe zet je als management de eerste stappen met robotisering?

15.45 - 15.50 uur: Pitch: Gevolgen van de snelle opmars van 3D Metal Printing
                            voor de oppervlaktebehandelende branche

Arjan de Bruin – manager innovatie bij Stichting Innovat.ION

Arjan de Bruin voert namens Stichting Innovat.ION het convenant 3D Metal Printing met NLR, de TU Delft en 15 MKB-bedrijven uit. Hij zal ingaan op de waarde van dit project voor de oppervlaktebehandelende branche en de specifieke zaken die in het project aan de orde komen.

15.50 - 16.10 uur: Presentatie: Uitleg over het e-loket - informatieplicht
                            energiebesparingsmaatregelen volgens Wet Milieubeheer

Jac van Trijp – consultant bij de Rijksdienst voor Ondernemend
                            Nederland (RVO)

Vanaf 1 juli 2019 moeten bedrijven voldoen aan de informatieplicht energiebesparing. Uiterlijk op die datum moeten bedrijven rapporteren over de door hen genomen energiebesparingsmaatregelen. Die rapportage gaat via het e-loket van RVO.nl. Het loket voor energiebesparing wordt begin maart geopend. Het werk voor ondernemers begint dan pas. Jac van Trijp zal de werking van het e-loket toelichten en uitleg geven over de belangrijkste functies.

16.10 - 16.45 uur: Workshop: ‘Je hebt nooit genoeg goede leads’
                            Karen van Riel – DGA bij Outdo

Veel ondernemers in de techniek hebben hetzelfde, een tekort aan goede leads. En zeker 80% van de gangbare marketingadviezen werken niet voor producten die complexer zijn dan een blikje cola of een pak wasmiddel. In deze workshop ontdek je in razendsnel tempo:

• Hoe je met eenvoudige marketing moeiteloos aan tafel komt bij de beste klanten in jouw markt.
  • Hoe je jouw technische expertise gebruikt in je marketing, zodat je niet meer op prijs hoeft te concurreren.
  • Hoe je een unieke marketingstrategie ontwerpt op 1 A4tje, waarmee je stap voor stap jouw marketingmachine opbouwt en elke week goede leads binnenhaalt.

Karen van Riel is mede auteur van het boek ‘Elke week goede leads, een bewezen marketingformule voor complexe technische producten’. Na afloop van deze workshop kunt u met haar in gesprek gaan en kunt u ook het boek kopen.

16.45 - 17.45 uur: Afsluitende netwerkborrel

Aanmeldknop