Regelmatig krijgt Vereniging ION de vraag om evenementen onder de aandacht van de leden te brengen. Voor relevante evenementen leidt dat meestal tot een vermelding in de agenda. Deze 3 evenementen willen we echter graag bij u onder de aandacht brengen, omdat Vereniging ION als partner of organisator betrokken is.

Veiligheid Voorop Veiligheidsdag: 8 november 2019
De Veiligheidsdag 2019 staat in het teken van SCHAKELEN. Versnellen als het moet en kan, maar ook de kunst van het afremmen of gas terug nemen als dat nodig is. Zijn wij als sector daartoe in staat? Waar kunnen we en moeten we gas geven? Hoe garanderen we de veiligheid bij die hoge snelheden? En is er een gevaar van uit de bocht vliegen? Allemaal vragen die we ons zelden stellen, maar waar we nu gemeenschappelijk de tijd voor nemen. Interessante gasten, flitsende sprekers en een fantastische locatie! Zet het vast in je agenda.

ION Dag van de Oppervlakte Technologie: 13 november 2019
De Dag van de Oppervlakte Technologie 2019 zal meerdere tracks hebben met inspirerende sprekers over ons vakgebied met als thema; wat gaat er tussen nu en 5 jaar in ons vakgebied gebeuren? Het zal vooral over de technische aspecten en technologieën gaan. Maar ook de Algemene Ledenvergadering van Vereniging ION en de verplichte updatemiddag/workshops van Vereniging Qual.ION zullen op deze dag worden gehouden. De locatie wordt de Campus van de TU Delft, een bezoek aan het corrosielab zal voor een deel van de aanwezigen mogelijk zijn en dagvoorzitter is prof.dr.ir. J.M.C. Mol, hoogleraar corrosie technologie en elektro chemie bij de TU Delft. Een aanrader voor iedereen die bij wil blijven in zijn vakgebied. Zet deze dag dus vast in uw agenda.

Stoffendag: 11 december 2019
De Stoffendag was in 2018 weer een groot succes met wederom een stijging in het aantal deelnemers. Ook de resultaten van de evaluatie liegen er niet om, met een 8 als rapportcijfer en 85% van de ondervraagden die hebben aangegeven volgend jaar ook weer te willen deelnemen. Het is duidelijk dat de Stoffendag voldoet aan een concrete wens vanuit het bedrijfsleven: de behoefte aan informatie, goede praktijken en netwerkmogelijkheden betreffende het veilig werken met chemische stoffen. Op woensdag 11 december kunt u in de Reehorst in Ede weer een grote variëteit aan workshops bijwonen, zijn er veel interessante bedrijven te ontmoeten op de informatiemarkt en zal er uitgebreid de tijd zijn om te netwerken met gelijkgestemden en deskundigen. Zet de datum dus vast in uw agenda.

Voor alle evenementen geldt: later volgt er via deze website meer informatie.