Is het voor u ook zo moeilijk om aan geschikt personeel te komen? Op woensdag 12 juni organiseerde het WerkgeversServicepunt West-Brabant / UWV Breda in Het Turfschip in Etten-Leur de scholingsmarkt “SCHOLING WERKt” voor werkzoekenden én werkgevers.

Hier konden de werkgevers hun bedrijf laten zien en in gesprek komen met kandidaten, die graag willen werken in een bepaalde branche. Het doel van deze scholingsmarkt was om geschikte kandidaten in contact te brengen met werkgevers, die na een opleiding, bij deze werkgever in dienst kunnen treden.

Namens de werkgevers in de industrieel oppervlaktebehandelende branche was Vereniging ION met een table top aanwezig om werkzoekende te informeren over het vakgebied en de mogelijkheden op het gebied van scholing.

Het WerkgeversServicepunt en een aantal poedercoatbedrijven in de regio West-Brabant hebben het voornemen om een aantal gemotiveerde werkzoekende om te scholen tot poedercoater. Vereniging ION is gevraagd om de scholing te verzorgen en de praktijkstage bij de bedrijven te begeleiden. Het is de bedoeling dat na de (om)scholing de deelnemers worden gecertificeerd en daarmee direct aan de slag kunnen bij poedercoatbedrijven in de regio.

De kosten voor de scholing worden gedragen door het UWV, de kosten voor het beschikbaar stellen van de stageplaatsen zijn voor rekening van de werkgevers.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Vereniging ION via opleiding@vereniging-ion.nl of met het WerkgeversServicepunt West-Brabant via 0800 - 06 16.