Op 3 en 4 juni 2020 zou het Benelux kennis- en netwerkevent Materials+Eurofinish+Surface gehouden worden in Veldhoven. Met voor het eerst een organisatie van 3 partijen (Mikrocentrum, VOM België en Vereniging ION) was er een groot enthousiasme in de branches voor dit event. Met een groot aantal deelnemers, een mooi aantal voorregistraties van bezoekers en een interessant lezingenprogramma, gelardeerd met diverse side-events, was alles goed op stoom. Door door Corona-beperkingen werd alles anders. Werd eerst nog gedacht aan een (intelligente) lockdown van enkele weken, werden het maanden en alle events moesten worden afgeblazen. Zo ook de Materials+Eurofinish+Surface 2020.

Inmiddels is er een nieuwe datum voor het event. Op 26 en 27 mei 2021 zal u worden aangeboden, wat u nu heeft moeten missen, en kan het totale programma nog verder verfijnd worden. Gelukkig hebben nagenoeg alle deelnemers en sprekers aangegeven ook volgend jaar beschikbaar te zijn.

Omdat er een aantal onderwerpen waren geprogrammeerd, die de organisatoren graag wel aan de markt wilde meegeven, en omdat een jaar uitstel best wel lang is, is besloten om op de dagen van het evenement een aantal stay-connected webinars te organiseren. Het programma zag er als volgt uit:

• Corrosie, en dan met name van RVS door het Belgisch Las Instituut.
  • Impedantie metingen door Smolders SSO.
  • De stand van zaken rond de autorisatie van CrO3 door Apeiron en VOM België.
  • Veilig werken met SVHC-/CMR-stoffen door Vereniging ION.

Beide dagen trokken ruim 50 bezoekers. En hoewel de dynamiek van het live evenement ontbrak, is er toch even contact geweest. Alle bezoekers krijgen op vrijdag 5 juni een e-mail met daarin de links naar de webinars. Mocht u het gemist hebben, en het alsnog willen zien, op de website www.materials-eurofinish-surface.nl kunt u de links ook vinden.