- 15:00

Op 16 juni organiseert Mikrocentrum in samenwerking met Aluminiumcentrum, Aluminium Metal knowledge en Vereniging ION de eerste editie van AluminiumNext.

De sterkte van het lichtgewicht materiaal aluminium in combinatie met de mogelijkheden voor optimaal ontwerp levert een product met ideale sterkte-gewicht verhouding. Dit bespaart brandstof en energie tijdens de gehele levenscyclus.

Vanwege de volledige recyclebaarheid kunnen we het materiaal keer en keer opnieuw inzetten met slecht 5% van de energie ten opzichte van de eerste vervaardiging.

In het Nederlandse onderwijs komt aluminium niet of nauwelijks aan bod. Hoe kunt u een materiaal toepassen als u onvoldoende op de hoogte bent van de eigenschappen en mogelijkheden?

Op AluminiumNext  praten we u in een dag bij over de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van aluminium. Feiten en fabels over de toepassingsmogelijkheden van aluminium en aluminium legeringen passeren de revue. Staal en aluminium worden vergeleken en ook de bewerkingstechnieken en materiaaleigenschappen worden besproken.

Mis het niet!

Meer informatie over het programma of hoe je je kan aanmelden: klik hier.

Locatie:
Hilvaria Studio's
Goirlesedijk 12 b
5081 ND Hilvarenbeek

Deelnamekosten:

• Leden High Tech Platform, Aluminium Centrum en/of Vereniging ION: 75 euro (excl. BTW)
  • Niet-leden: 95 euro (excl. BTW)