Vereniging ION

Vereniging ION is dé brancheorganisatie voor professionals die actief zijn of als

(toe-)leverancier, geïntegreerd bedrijf of applicateur opereren in de branche oppervlaktebehandeling. De letters ION staan voor Industrieel Oppervlaktebehandelend Nederland en wij zetten ons in voor loonbedrijven, leveranciers en toeleveranciers en geïntegreerde bedrijven.

Oppervlaktebehandelingen

Als we spreken over industriële oppervlaktebehandelingen, dan spreken we feitelijk over onder andere chemische en mechanische voorbehandeling, galvaniseren, anodiseren, emailleren, poedercoaten, lakken en natlakken, thermisch verzinken en spuiten, metaalconservering, PVD/CVD en nano coatings.

Onze visie

De visie van Vereniging ION is duidelijk, want wij streven naar een duurzame en innovatieve toekomst waarin ondernemen voor nu en in de toekomst ook mogelijk is en blijft. Daarbij focussen wij ons op een aantal pijlers, zoals het opleiden van (vak)mensen, het borgen en ontwikkelen van kwaliteit, het vergroten van duurzaamheid, circulariteit en het stimuleren van innovaties.

Wat is de missie van Vereniging ION?

Als brancheorganisatie zetten wij ons in voor professionals die actief zijn of (toe)leverancier zijn in oppervlaktebehandelingen. Wij verzorgen opleidingen en cursussen en organiseren evenementen, zodat u in de gelegenheid bent om te netwerken. Wij genereren ook meer informatie over de industrie en bepaalde techniek, terwijl wij de kennis overdragen. Daarnaast behartigen wij de belangen van onze leden, wat voor u als professional voordelig is.

Uw voordelen als lid van Vereniging ION

Omdat wij als brancheorganisatie ons inzetten voor onze leden, profiteert u van interessante voordelen. Daaronder wordt u geïnformeerd over de nieuwste technische ontwikkelingen in uw vakgebied en wordt u vroegtijdig op de hoogte gesteld van veranderingen in de wet- en regelgeving. U heeft eveneens een stem in verschillende kennisplatforms en u kunt participeren in (subsidie)projecten en actief deelnemen in de bepalingen voor de NEN EN 1090-norm. Weet dat uw belangen branchebreed vertegenwoordigd worden en dat u van financieel voordeel profiteert als u gebruik wenst te maken van opleidingen, publicaties, deelname aan activiteiten en beursdeelname.

Heeft u vragen met betrekking tot uw bedrijf en bepaalde processen of heeft u technische vragen aangaande het product? Dan heeft u als lid van Vereniging Industrieel Oppervlaktebehandelend Nederland het voordeel dat u uw vragen kunt stellen en u de hulp krijgt waarnaar u op zoek bent. U bent als lid ook betrokken bij uw branche en collega’s.

Ledenvoordelen

Kosten lidmaatschap

De contributie van uw lidmaatschap is afhankelijk van uw bedrijfsgrootte, maar verder kost het u niets. U kunt zelf bepalen hoe actief u bent als lid, maar wij adviseren u om tijd te investeren in het lezen van onze nieuwsbrief, het vakblad en het bijwonen van interessante activiteiten. Uiteraard horen wij ook graag van u wat Vereniging ION nog meer voor u kan betekenen.

Waarom lid worden van Vereniging ION?

• Altijd op de hoogte van de laatste technische ontwikkelingen
  • U bent betrokken bij uw branche en collega’s
  • U kunt uw belangrijke vraagstukken aangaande diensten en producten voordragen
  • De gelegenheid om activiteiten bij te wonen en te netwerken