- 20:00

Het bedrijfsbezoek aan FUJIFILM wordt gecombineerd met de vakgroepvergaderingen Anodiseren en Galvaniseren.

FUJIFILM Manufacturing Europe B.V. is een van de grootste productievestigingen van FUJIFILM buiten Japan en is opgericht in 1982. FUJIFILM Tilburg was de eerste vestiging buiten Japan waar een volledig geïntegreerd product (fotopapier) onder de naam van FUJIFILM werd geproduceerd. Het bedrijf produceert nu fotopapier, offsetplaten en membranen. In de periode 1988 - 2006 zijn er ook fotorolletjes geproduceerd. Naast productie bevindt zich in Tilburg ook een research centrum. In dit research centrum werkt men aan de ontwikkeling van nieuwe technologieën en producten. Dit is naast het research centrum in Japan met ca. 1.000 medewerkers het enige officiële research lab in de wereld van FUJIFILM.

Sinds enkele jaren beschikt FUJIFILM Tilburg ook over een open innovation hub. Dit is een ruimte waar alle innovaties van FUJIFILM worden getoond door middel van een interactieve rondleiding. Het is een plek waar co-creatie van nieuwe ideeën centraal staat. FUJIFILM heeft 12 basis technologieën gedefinieerd van waar uit nieuwe producten worden ontwikkeld voor 5 "business" gebieden.

Op 21 juni zal FUJIFILM haar deuren openen en zijn jullie van harte welkom voor een tour in deze open innovatie hub. Daarnaast wordt er ook een rondleiding verzorgd in één van de productielijnen, welke nog primair gebruikt wordt voor de productie van offsetplaten. Echter wordt deze lijn tegenwoordig ook gebruikt voor andere toepassingen en markten waar meer over zal worden verteld. De continuprocessen die hier aan bod komen zijn borstelen, electrograining, anodiseren, sealen, coaten en versnijden.

Bedrijfsbezoek (openbaar, alle leden van Vereniging ION)
(maximaal 40 personen voor rondleiding mogelijk):

13.00 - 13.30 uur      Ontvangst met koffie/thee
13.30 - 14.00 uur      Uitleg van FUJIFILM Manufacturing Europe over de processen
14.00 - 15.00 uur      Rondleiding ronde 1 (20 personen - open innovatie hub)
15.00 - 16.00 uur      Rondleiding ronde 2 (20 personen - coil anodiseren)
16.00 - 16.30 uur      Verzamelen in het business center met koffie/thee
16.30 - 17.00 uur      Presentatie(s) in het business center
17.00 - 17.30 uur      Afsluiting met een alcoholvrij drankje

Vakgroepvergaderingen Anodiseren en Galvaniseren (besloten, alleen vakgroepleden)
17.30 - 18.30 uur      Vakgroepvergaderingen Anodiseren en Galvaniseren
18.30 - 21.00 uur      Vertrek naar een restaurant in de buurt voor degenen die deel willen nemen aan een gezamenlijk diner (dit is voor eigen kosten)

Het aantal plaatsen voor de rondleidingen is beperkt. Vereniging ION en Fujifilm Manufacturing Europe zullen de beschikbare plaatsen toekennen op volgorde van aanmelding en van relevantie.
Doordat het aantal plaatsen voor de rondleidingen beperkt is, gaan we ervanuit dat als u zich heeft aangemeld en de plaats is toegekend, u ook daadwerkelijk komt.

Meer informatie over FUJIFILM: https://www.fujifilm.eu/nl/manufacturing-europe/

Opgeven kan via henraat@vereniging-ion.nl o.v.v.

• uw naam
  • bedrijfsnaam
  • of u van de rondleiding gebruik wilt maken
  • en of uw aanwezigheid bent bij één van de vakgroepvergaderingen