- 21:00

Op 22 en 23 maart 2016 wordt een (international) congres gehouden op de High Tech Campus in Eindhoven. Leden van Vereniging ION kunnen daar als “Vriend van AddLab” met korting naar toe. Voor de volledigheid is onderstaand de gehele uitnodiging afgedrukt. Mocht u van deze uitnodiging gebruik willen maken, vraag dan even bij het secretariaat de kortingscode aan.

Meer informatie over het programma treft u hier aan: http://additiveworld.com/Conferences/Additive-world-conference-2016

De werkgroep 3D Metal Printing van Vereniging ION heeft een samenwerking met AddLab.

AddLab is de eerste pilotfabriek voor de productie van 3D geprinte industriële metalen onderdelen in Eindhoven. AddLab is ontstaan vanwege de ambitie om een breed scala aan high-tech en high-end productietoepassingen voor 3D Metal Printing te ontwikkelen.

Als gedeelde faciliteit is AddLab gefinancierd door 9 industriële partners. De deelnemende bedrijven zijn ervan overtuigd dat door samen te werken in plaats van te concurreren, ze een betere kans hebben om een leidende speler te worden op het gebied van industriële additive manufacturing.

Een team van AM professionals is betrokken bij AddLab en ondersteunt de partnerbedrijven in de productie en levering van 3D gedrukte metalen onderdelen voor eindgebruikers. Voor de oppervlaktebehandeling van de 3D metaal gedrukte delen loopt een onderzoek waar in totaal 10 lidbedrijven van Vereniging ION in participeren. Daarnaast heeft Vereniging ION contact met diverse brancheverenigingen uit andere Europese landen die ook bezig zijn met 3D metal printing.

Dear friend of Additive Industries,

On Tuesday March 22 and Wednesday March 23, 2016 we are organising already the 4th edition of our Additive World Conference in Eindhoven, the Netherlands. The goal of our growing conference, targeted at industrial additive manufacturing only (so no consumer printing), is to exchange visions, knowledge, applications and experiences on industrial additive manufacturing. It has proven to be an exciting event to meet fellow AM professionals and be inspired.

We are proud to announce that on Tuesday March 22, Day 1, the Additive World Conference will be focused on Science and Education. Co-hosted by our partner Fontys we will welcome renown speakers from ETH Zürich, University of Nottingham and MIT. On Day 2, March 23, we will focus on Technology and Applications with a key-note speech of Mr. Martin Schaefer from Siemens and contributions from Sandvik, DMRC and Lego. On the first day an informal networking dinner is part of the programme and on Wednesday night the Additive World Awards dinner is organised for the 2nd time.

You can find the draft program and registration form on http://additiveworld.com/Conferences/Additive-world-conference-2016.

If you register as a member of Vereniging ION, we can offer you an early bird discount if you register before February 15th. Please use the additional code when registering for an additional Friends discount. For the discount code information, please contact Ms. Yvette Henraat (+31 (0)30 6300390 or henraat@vereniging-ion.nl) or  Ms. Irina Schatorjé (+31 (0)40 2180660 or i.schatorje@additiveindustries.com).

We are looking forward to meeting you on the 4th edition of the Additive World Conference.

Best regards,

Team Additive Industries