- 17:00

Hoe kom je tot de keuze voor juiste materiaalbewerking en/of verwerking, rekening houdend met de omstandigheden waarin het materiaal zich uiteindelijk gaat bevinden? Materials Engineering gaat niet alleen over het vormen en de fysieke of chemische verwerking van materialen, maar ook over het creëren van specifieke microstructuren en texturen.

Deze hebben allemaal invloed op de sterkte, stijfheid en andere essentiële eigenschappen. Van conventionele verwerkingstechnieken tot geavanceerde methodieken als Additive Manufacturing, iedere techniek biedt nieuwe mogelijkheden. Wanneer je deze mechanismes en het gedrag van materialen goed begrijpt, ben je in staat om innovatieve oplossingen voor vele toepassingen te realiseren. Benieuwd hoe je dit het beste aanpakt? Kom op 17 oktober naar het nieuwe evenement Materials Engineering.

Sterke focus op inhoud en praktische toepasbaarheid
Materials Engineering legt op zowel de expo als in het congres de focus op de praktische en technische toepassing van materialen, onder andere rondom de volgende onderwerpen:

• Samenstelling van materialen; chemische samenstellingen, kristalstructuur, microstructuur die de sterkte, stijfheid en en andere essentiële eigenschappen beïnvloeden.
  • Materiaaleigenschappen: mechanische- (tribologie, trillingen), thermische-, elektrische- en magnetische
    eigenschappen
  • Corrosie- en oppervlakteanalyse
  • Oppervlaktebehandeling en functionele lagen

Wat kan je verwachten?

• Verschillende hoogwaardige en interessante sprekers tijdens het congresprogramma
  • Ontmoet professionals die, direct of indirect, betrokken zijn bij de ontwikkeling en toepassing van materialen en materiaalkeuzes
  • Netwerken in een informele en interactieve setting
  • Kennis opdoen over de nieuwste ontwikkelingen

Meer informatie of aanmelden: https://mikrocentrum.nl/nl/materiaalkunde-materiaalkennis/materials-event

Vereniging ION zal tijdens deze dag ook aanwezig zijn als exposant om meer bekendheid te geven aan de oppervlaktebehandelende branche, de vereniging en de opleidingen.