Voor een welvarend Nederland is een sterke maakindustrie een belangrijke pijler. Voor een sterke maakindustrie is een “state of the art” oppervlaktebehandelende branche noodzakelijk. Concurrentie speelt zich dus niet meer zozeer af op het lokale niveau van de oppervlaktebehandelaars, maar veelmeer op het (inter)nationale niveau van de eindproducten. We zullen dus veel beter met elkaar moeten samenwerken.

Robin de Vries (bedrijfsleider Galvaniseerbedrijf de Vries): “Veel zaken zullen anders georganiseerd en gedaan moeten worden in het bedrijf, maar het voelt vaak alleen als je bezig bent met nieuwe initiatieven”.

Rogier van Aert (directeur Verzinkerij van Aert): “80% van onze omzet gaat uiteindelijk naar het buitenland. We zullen in Nederland de maakindustrie dus optimaal moeten faciliteren om de omzet verder te laten groeien. We zullen dus in Nederland de krachten van het MKB moeten bundelen om relevant te blijven”.

Automatisering, robotisering, lean manufacturing, flexibele klantorders, kwaliteit en voorraadbeheer, maar ook veilige arbeidsomstandigheden, milieu, veilige opslag van gevaarlijke stoffen en bedrijfscontinuïteit door voldoende kennis en kunde. En waarschijnlijk kun je nog veel meer onderwerpen aan deze lijst toevoegen.

Dat deze onderwerpen impact hebben op je bedrijf zal je vast herkennen en onderkennen, als kersverse of aankomende directeur of leidinggevende binnen een bedrijf. Veel van je collega’s bij andere oppervlaktebehandelingsbedrijven – ook pas sinds kort óf binnenkort actief in een leidinggevende functie – hebben hetzelfde.

Wat nu als al deze jonge beslissers met toekomst nu eens hun kennis en ervaringen én hun ideeën en plannen voor de toekomst kunnen delen? Met dit idee gingen Robin de Vries (28 jaar - Galvaniseerbedrijf de Vries) en Rogier van Aert (34 jaar - Verzinkerij van Aert) aan de slag en hebben het voortouw genomen om jonge oppervlaktebehandelaars bij elkaar te brengen om gezamenlijk op niet-competitieve onderwerpen de oppervlaktebehandelende bedrijven vooruit te helpen.

Dat kan nu in de Club Young Surface van Vereniging ION.

Binnen deze club behoor je tot een snel groeiend netwerk van ‘young leading professionals’ binnen de oppervlaktebehandelende branche. Je kunt gemakkelijk persoonlijke contacten leggen, ervaringen uitwisselen en bovendien ’t nodige opsteken van leidinggevenden uit de branche, van mensen die al wat langer meelopen in de branche en van deskundigen uit andere geledingen van de industrie. Dat kan onder meer tijdens de speciale Club Young Surface sessies.

Lid worden van de Club Young Surface kost vooralsnog nog niets. Dus, wat let je? Meld je aan bij Vereniging ION via Yvette Henraat (henraat@vereniging-ion.nl).

Doe je dat vóór 1 januari 2019, dan kun je direct deelnemen aan de eerste sessie op 21 februari bij Verzinkerij van Aert in Nederweert (de uitnodiging volgt begin 2019). De sessie duurt van 15.00 uur tot 19.30 uur en biedt – naast de presentaties – volop gelegenheid om te netwerken onder het genot van drankjes en hapjes.

We zien je graag op 21 februari 2019!