Tijdens een autorit wordt er gebeld door een lidbedrijf. Ik heb een groot probleem. Kunnen jullie me helpen? Gelukkig kan het gesprek handsfree worden gevoerd. Wat volgt is een lang gesprek over een zeer actueel dossier. Nadat alles is gezegd wordt er opgehangen.

Een week later belt hetzelfde lidbedrijf. De geboden informatie heeft enorm geholpen. Als dank staat er een doos chocolade van een gerenommeerd merk klaar. Kun je dat even ophalen? Uiteraard hebben we uitgelegd dat het geven van zinvolle informatie ons dagelijks werk is en dat een lidbedrijf daar geen chocolade voor hoeft te geven. Dat wordt beaamt, maar er wordt tevens aangegeven dat waardering ook moet worden uitgesproken en in bijzondere gevallen zelfs tastbaar gemaakt moet worden.

Het behoeft geen betoog. Lidbedrijven helpen met de juiste informatie is ons werk. Dat doen we graag en met passie. Waardering voor als er een stapje meer wordt gezet vinden we natuurlijk leuk, maar dat hoeft natuurlijk niet met chocolade. Ook zonder stoffelijke bewijzen van waardering zijn wij onze leden graag van dienst. Wij hopen dat u ons weet te vinden als het nodig is.