Op woensdag 1 november kwamen bijna 160 branchegenoten naar The Awarehouse in Scherpenzeel om de Dag van de Oppervlakte Technologie bij te wonen.

In 2 groepen (volledig volgeboekt) was de start van de dag een rondleiding door één van de meest duurzame bedrijven ter wereld; Interface, de producent van de Heugaveld tapijttegels.
Aansluitend was er de Algemene Ledenvergadering van Vereniging ION waar de strategie van de komende tijd werd besproken en de noodzakelijke besluiten werden genomen. Voor het eerst werd er op een elektronische manier vanuit de zaal input geleverd. Gezien de positieve reacties zal dit vaker gaan gebeuren.
In de zeer inspirerende omgeving van The Awarehouse stonden vooral de technieken die de komende 5 jaar relevant zijn/worden en duurzaamheid op het programma. De presentaties zijn uiteraard op deze website te downloaden (zie link: https://vereniging-ion.nl/dag-van-de-oppervlaktetechnologie-2). Ook was er voor de licentiehouders van een van de kwaliteitslabels Qualicoat, Qualisteelcoat en Qualanod de updatemiddag. Uiteraard was er op het inspiratie plein voldoende te netwerken en werd er uitstekend voor de inwendige mens gezorgd. Verder was Vereniging ION aanwezig met een stand over opleidingen en was er aandacht voor onze Kunstenaar in de oppervlaktetechnologie, Marcel Bastiaans. Hij is de maker van de ION Borghardt Award 2016.

Via deze weg bedanken wij de bezoekers, de sponsoren, de dagvoorzitters, de workshopleiders en de voorbereidingscommissie voor deze geslaagde dag.

Er was ook een vooruitblik naar 2018; de Week van de Oppervlakte Technologie (#WOT2018). Het evenement waarbij we met en aan Nederland en België willen laten zien hoe duurzaam en innovatief de branche is. De Week van de Oppervlakte Technologie zal gehouden worden in november met als ankerpunt 13-15 november in de Brabanthallen in Den Bosch. Hoewel het programma nog in ontwikkeling is, is de verkoop voor de Surface Campus wel begonnen. Via de website van Vereniging ION houden we u uiteraard graag op de hoogte.