De inschrijvingsperiode voor de ION Borghardt Award sluit op vrijdag 14 september 2018De genomineerden worden op 19 oktober bekendgemaakt. De bekendmaking van de winnaar(s) en de prijsuitreiking is op dinsdag 13 november 2018 tijdens de openingsceremonie van de Week van de Oppervlaktetechnologie te ’s-Hertogenbosch. Mocht u nog willen inschrijven, maak er dan nu werk van!

Tijdens de BNR-uitzending van 7 september 2018 wordt melding gemaakt van het feit dat Nederland een bijzonder innovatief land is, maar dat met name het zichtbaar (en dus toepasbaar) maken van die innovaties stagneert. Reden is vooral dat het "gedoe" geeft. Immers je moet mensen overtuigen van de kwaliteit van je innovatie en er een podium voor vinden voor het grote publiek.

Behalve dat het voor uw markt belangrijk is om de omzet (mogelijk) te verhogen, is het voor de BV Nederland belangrijk dat u uw innovatie laat zien. Behalve dat u de 2 voornoemde hobbels met de ION Borghardt Award 2018 makkelijk kunt nemen, is het ook voor de branche belangrijk dat het bevoegd gezag kennis neemt van de innovatiekracht van de branche. Immers, een ontwikkeling in het verhogen van veiligheid en milieuvriendelijkheid vraagt nieuwe wet- en regelgeving. Als we laten zien wat de branche daar zelf allemaal voor doet, betekent dit dat wet- en regelgeving beter afgestemd kan worden op de beschuikbare technologieën. Reden waarom Vereniging ION tijdens de Week van de Oppervlaktetechnologie 2018 een innovatietour organiseert voor het bevoegd gezag.

Behalve dat u veel podium voor uw innovatie krijgt, ontvangt u ook de Award tijdens de openingsceremonie van de Week van de Oppervlaktetechnologie 2018 in de Brabanthallen te 's-Hertogenbosch op 13 november 2018. Dan zal juryvoorzitter prof.dr.ir. Arjan Mol van de TU Delft bekend maken wie het fraaie beeld van beeldend kunstenaar Patrick Visser op de balie van zijn/haar bedrijf mag zetten. De plaats is overigens niet bepaald door Vereniging ION, en wilt u de Award ergens anders neerzetten, dan mag dat uiteraard ook. Het feit is dat alle awards die uitgereikt zijn sinds 2014, en die gemaakt zijn door beeldend kunstenaars, bij de receptie in de hal staan van de winnaars. Het is dus iets om TROTS OP te zijn en geeft u ook na de Week van de Oppervlaktetechnologie 2018 een zichtbaarheid.

Het kunstwerk "Corrosie" is ontworpen en gemaakt door beeldend kunstenaar Patrick Visser uit Leiderdorp. De stijl is Junk-art en is geheel vervaardigd uit restmateriaal. Meer informatie over de kunstenaar: https://www.patrickvisser-junkart.nl

Waarom de ION Borhardt Award?
De sterke Nederlandse economie wordt voor een belangrijk deel gedragen door de maakindustrie. Een 'state of the art" oppervlaktebehandelende industrie is voorwaardelijk voor een sterke maakindustrie. Innovaties zijn dus een must en vandaar dat Vereniging ION de ION Borghardt Award van harte ondersteunt. Het ION Borghardt Award plein laat straks de 10 beste innovaties zien die de Benelux te bieden heeft op het gebied van oppervlaktetechnologie.

Wat levert het uw bedrijf op?
In de aankondigingen van de Week van de Oppervlaktetechnologie 2018 en de onderliggende evenementen zal aandacht worden besteed aan de ION Borghardt Award en de genomineerden. Tevens zullen de genomineerden tijdens het evenement in ’s-Hertogenbosch op het ION Borghardt Award plein (in het entreegebied van de SURFACE Campus en de ION CONGRES Campus) de inzending aan het publiek mogen tonen en zal aandacht worden besteed aan de genomineerden in de evenementcatalogus (Vakblad OT nummer 2018/07).

De winnaar ontvangt naast de Award, de eeuwige roem en de plaquette, ook media-aandacht in onder andere het Vakblad OT (Oppervlaktetechnieken). Het betreft onder andere een groot redactioneel artikel waarin het belang van uw inzending wordt weergegeven.

Indien de studentenprijs uitgereikt wordt (dit ter beoordeling van de jury), is er voor de winnaar, naast de eeuwige roem en een plaquette, een geldprijs van € 500,- beschikbaar. Uiteraard zal ook over deze innovatie een artikel in het Vakblad OT een artikel verschijnen.

Zie voor de gehele procedure:

Direct inschrijven kan via deze link: https://fd8.formdesk.com/vom1/Aanmeldingsformulier_Borghardt_Award_2018