Bijna de volledige jury van de ION Borghardt Award is bekend. Hans van der Weijde (Tata Steel), voorzitter van de Borghardt Award, heeft twee van de drie juryleden bij elkaar gebracht. Het gaat om prof. dr. ir. Arjan Mol (TU Delft) en Griet Lannoo (CRM Group België). Het derde jurylid is op het moment van schrijven nog niet bekend.

De jury gaat de inzendingen beoordelen aan de hand van vastgestelde criteria. In mei worden de drie genomineerden bekendgemaakt. Deze drie bedrijven of personen krijgen daarmee de mogelijkheid om, naast de winnaar te worden, hun inzending te publiceren in ons vakblad. Tijdens de Materials+Eurofinish+Surface (MES) 2023 op 15 juni in de Koningshof in Veldhoven, zal de nummer één van de genomineerden bekend worden gemaakt en daarmee tevens eigenaar worden van het kunstwerk dat speciaal voor de ION Borghardt Award wordt gemaakt. De kunstenaar die dit jaar het kunstwerk maakt, is Julia Borsboom.

De ION Borghardt Award is bedoeld voor het bedrijf of de persoon/personen die een bijzondere prestatie hebben geleverd ten dienste van de oppervlaktebehandelende industrie. Het thema van de award voor dit jaar is ‘Energy efficiency en schaarse grondstoffen’. De MES 2023 wordt in
samenwerking met VOM België en het Microcentrum georganiseerd. Vereniging ION en VOM België hebben mede daarom besloten om ook de bedrijven in België voor de ION Borghardt Award te enthousiasmeren en uit te nodigen om mee te dingen naar deze prijs. Bedrijven of personen uit Nederland en België die een innovatief product of innovatieve methode hebben ontwikkeld op het gebied van energie-efficiëntie en/of het (her)gebruik van schaarse grondstoffen voor de oppervlaktebehandelende industrie worden van harte uitgenodigd zich in te schrijven, via onderstaande link:
Deadline voor inschrijving is: 10 april 2023.