Wat hebben we het gemist en wat hebben we jou gemist. Bijna 15 maanden alleen maar voor een schermpje. Natuurlijk, we konden zo doorgaan met de business, maar het werd nooit zo leuk, nooit zo informatief, en zeker nooit zo interactief.

Zoals het er nu uitziet, kunnen we na de zomervakantie elkaar weer fysiek ontmoeten. En dan hebben we wel wat in te halen. Want wat hebben we elkaar gemist, en wat is er veel gebeurd dat we met u willen delen.

We starten op 15 en 16 september met een groot meerdaags evenement in de Brabanthallen te 's Hertogenbosch. Georganiseerd door het Mikrocentrum, VOM België en Vereniging ION zullen diverse leveranciers, producenten en applicateurs laten zien wat zij de afgelopen tijd aan innovaties hebben geïntroduceerd. Ook is er een breed kennisprogramma met maar liefst 45 presentaties, masterclasses, workshops en publicatie-introducties om u te informeren over de laatste stand van de techniek en over wet- en regelgeving. En uiteraard is er de uitreiking van de ION Borghardt Award 2021 en zijn er veel netwerkmomenten. Zie voor het gehele programma de website: https://materials-eurofinish-surface.com/

Op 7 oktober is er een themamiddag over wet- en regelgeving. Zoals bekend zal op 1 juli 2022 de nieuwe Omgevingswet van kracht worden. Daarnaast is er veel aan het veranderen als gevolg van de Europese Chemicaliënstrategie en de Klimaatakkoorden. Vooruitlopend hierop heeft Vereniging ION een tool geselecteerd die u op een eenvoudige manier moet gaan informeren, en u moet ondersteunen bij het kennisnemen van de effecten van veranderende wet- en regelgeving voor uw bedrijf. Hiervoor zijn we een samenwerking aangegaan met KWA uit Amersfoort. Zij hebben een tool ontwikkeld die door meerdere brancheverenigingen wordt gebruikt. Alle wetten zitten hierin, maar door een voorselectiesysteem is de tool specifiek gemaakt voor leden van Vereniging ION. Tijdens deze middag zal Vereniging ION een aantal zaken op het gebied van wet- en regelgeving toelichten, en zal KWA instructie verzorgen over deze tool.

Op 10 november organiseert Vereniging ION de ION Dag voor de Ondernemer met een ochtendprogramma dat vooral ondernemerszaken zal behandelen, en 's middags de verplichte updateworkshops van Vereniging Qual.ION (Qualicoat, Qualisteelcoat en Qualanod) en enkele technische thema's.

Save the dates!