Iedereen is het erover eens dat leren en opleiden van vitaal belang zijn voor het succes van een onderneming. Door op te leiden en blijvend te leren kan een onderneming zich continu ontwikkelen in een veranderende omgeving. Goed opgeleid personeel is een van de belangrijkste succesfactoren om dit mogelijk te maken, investeren in personeelsleden is investeren in de organisatie.

Vereniging ION is op zoek naar enthousiaste (freelance) docenten

Kwaliteit van de docent
Als docent ben je een enthousiast begeleider van cursisten in het volwassenenonderwijs. Dit draag je uit door je professionele kennis en vaardigheden van jouw vakgebied over te dragen aan cursisten en door te laten zien dat jij jezelf ook continu ontwikkelt. Relevante ontwikkelingen in je werkveld vertaal je naar het opleidingsprogramma en komen terug in o.a. het (mede) door jou samengestelde lesmateriaal. Je creëert samen met de vereniging een professionele leeromgeving.

Kerncompetenties voor de Vereniging ION-docent
Van een bekwame docent verwachten wij een werk- en denkniveau van MBO-4+ / HBO. De inhoudelijke en persoonlijke aspecten die een docent tot een goede docent maken, zijn o.a.:

• Vakkennis van het vak dat hij/zij doceert tot en met het niveau van productieleider
  • Kennis van procesverbetering, arbo en milieu zaken en het gebruik van PBM’s
  • Passie voor het vak en het docentschap
  • Drijfveer is enthousiasme voor het vak en dit willen overbrengen
  • Zich verantwoordelijk voelen voor de kwaliteit van de cursisten en daarnaar handelen
  • Sociaal vaardig
  • Sterke communicatieve eigenschappen
  • Weet de theorie goed te verbinden aan de praktijk
  • Houdt nieuwe ontwikkelingen bij en plaatst deze binnen de juiste kaders
  • Controleert regelmatig of de studenten de leerstof opnemen en/of deze beklijft
  • Houdt lesstof up-to-date in samenwerking met de Toezichthouder en het verenigingsbureau
  • Groeit actief mee met ontwikkelingen

Heb je interesse of wil je meer weten? Neem dan contact op met Jacques Schreuder via 030 - 630 03 90 of schreuder@vereniging-ion.nl.