In oktober 2014 is een actie gestart om de oppervlaktebehandelende bedrijven beter vindbaar te maken op het internet. Hiertoe had Vereniging ION de expertise van MyBusinessMedia ingeschakeld. Elk lidbedrijf ontving een benchmarkonderzoek van hun eigen website en een kosteloos gesprek over de resultaten en de mogelijke vervolgacties.

De stand van juni 2015 is dat 241 bedrijven gebruik hebben gemaakt van het kosteloos gesprek. Dat heeft weer geleid tot 59 vervolgafspraken. Daarnaast zijn een aantal bedrijven aan het werk gegaan met hun eigen websitebouwer. Hiervan heeft Vereniging ION uiteraard geen getallen. In totaal zijn er 24 trajecten gestart met MyBusinessMedia die variëren van een volledig nieuwe website bouwen tot het aanpassen of optimaliseren van de bestaande website. Om het resultaat te onderstrepen, hierbij de uitkomst van 2 verbetertrajecten die inmiddels zijn gerealiseerd:

Case 1:

• Er is een volledig nieuwe website gebouwd.
  • Het aantal aanvragen is in 4 maanden tijd ruim verdubbeld.
  • Posities in zoekresultaten Google: 23,5% in de top 10; 65% in de top 40.

Case 2:

• Er zijn diverse landingspagina’s in de website gebouwd.
  • Een significante stijging van het aantal informatie-aanvragen en offerte aanvragen in twee maanden
  • Posities in zoekresultaten Google: 27% in de top 10 en 90% in de top 40.