Op 1 november 2017 organiseert Vereniging ION weer de Dag van de Oppervlaktetechnologie. Dit jaar zal het congres gecombineerd worden met de verplichte updatemiddag van Vereniging Qual.ION, de Algemene Ledenvergadering van Vereniging ION en een rondleiding bij één van de meest duurzame bedrijven ter wereld.

De dag zal gestart worden met een rondleiding bij Interface. Interface is een fabrikant van tapijttegels en al 19 jaar prominent aanwezig in de top 5 van meest duurzame bedrijven. Aansluitend aan de rondleiding zal de Algemene Ledenvergadering van Vereniging ION plaatsvinden. Na het formele gedeelte en de lunch zal het middagprogramma van start gaan. Hier zullen 2 parallelsessies van de Dag van de Oppervlaktetechnologie ingevuld worden en de verplichte updatemiddag voor de kwaliteitslabels Qualicoat, Qualisteelcoat en Qualanod.

In het gehele programma is er veel ruimte om te netwerken, de table tops te bezoeken en om de inwendige mens te versterken.

Er wordt hard gewerkt om een interessant programma voor u samen te stellen. Zodra het programma beschikbaar is, zal deze op de website geplaatst worden. Om u alvast een voorproefje te geven, de volgende onderwerpen zullen in ieder geval aan de orde komen:

• Pre-anodiseren als een mogelijk alternatief voor Chroom(VI) voorbehandelingen – de cartridge technologie
  • Filiforme corrosie aangepakt – focus op Chroom(VI)-vrije voorbehandelingssystemen
  • Het hechtingsmechanisme, de verbetering van hechting van een poedercoating op verzinkt staal en mechanisch voorbehandeld staal
  • Ontwikkelingen in de elektroplating
  • Ontwikkelingen in de PVD/CVD (en de toepassing van grafeen)
  • Het verlijmen van composieten en staal – hybride constructies
  • Duurzame poedercoatings voor niet-geleidende substraten
  • Het ontzinken van schroot ten behoeve van de recycling van staal
  • En uiteraard zal er zal veel aandacht zijn voor duurzaamheid.

Reserveert u de datum alvast in uw agenda?

Locatie:
The Awarehouse (bij Interface), Industrielaan 15, 3925 BD Scherpenzeel