Eerder is al gemeld dat Vereniging ION bezig is om alle theoretische cursussen te actualiseren en in de nieuwe huisstijl te zetten. De eerste cursussen zijn reeds in uitvoering met de nieuwe content.

Om de theorielessen meer praktisch te maken willen we per opleidingsrichting techniekboxen gaan inrichten. Deze kan een docent dan meenemen om de besproken theorie met praktijkvoorbeelden te onderbouwen. Hierin zitten voorbeelden van werkstukken (goed en fout), de technieken toegepast, grondstoffen, meetapparatuur en dergelijke. De richtingen waarvoor we deze boxen willen inrichten zijn galvanische technieken, anodiseren, poedercoaten, natlakken, mechanisch- en chemisch voorbehandelen en thermisch verzinken. Overigens zal de inhoud van deze boxen ook gebruikt gaan worden voor bijvoorbeeld beurzen en demonstraties op scholen.

Als u bruikbare voorbeelden heeft of items die u zelf gebruikt voor uw verkoopproces en die aan de vereniging wil afstaan, dan verzoeken wij u contact op te nemen met ons secretariaat (030-6300390 of secretariaat@vereniging-ion.nl).