Op dinsdag 28 maart 2023 organiseren Vereniging ION en OnderhoudNL een event over REACH Microplastics & (di)isocyanaten. Werk je met poeder of natlakken, produceer je deze of verwerk je deze als afvalverwerker? Dan kunnen deze 2 onderwerpen van invloed zijn op jouw bedrijf. Meld je snel aan voor het event en laat je verder hierover informeren. Hieronder tref je meer informatie aan.

Welke impact heeft de REACH Microplastics op het gebruik van poeders en natlakken?
Microplastics zijn kleine plastic deeltjes die worden aangetroffen in ons milieu (met name water). Ze horen daar niet thuis. Om dit meer aan banden te leggen zullen microplastics in de REACH opgenomen gaan worden. Dit kan invloed hebben op jouw bedrijf als er gewerkt wordt met poeders of natlakken. Dit zal ook in meer of mindere maten de producenten en afvalverwerkers van de poeders en natlakken treffen. Tijdens het event zal hier meer over verteld worden wat dit voor onze branche zal gaan betekenen.

Vraag en antwoord (di)isocyanaten
Ook wordt er een Q&A (Question & Answer) gehouden omtrent de verplichte training voor gebruikers van (di)isocyanaten. Deze training moet uiterlijk 24 augustus 2023 gedaan zijn. Moet u hieraan voldoen of twijfelt u hierover? Dan is dit een goed moment om aanwezig te zijn tijdens het event en hier vragen over te stellen. Vragen stellen kan vooraf via het inschrijfformulier en/of fysiek tijdens het event zelf. U kunt ook het webinar over Isocyanaten terugkijken.

Meer info over verplichte training voor gebruikers van producten welke (di)isocyanaten bevatten: https://vereniging-ion.nl/nieuws/reminder-opleidingsplicht-veilig-gebruik-diisocyanaten

Datum:         Dinsdag 28 maart 2023
Tijd:             13.30 - 17.30 uur
Locatie:        Nieuwegein of online
Let op: het event is zowel in Nieuwegein als online bij te wonen.

Programma:
13.30 - 14.00 uur   Ontvangst
14.00 - 14.20 uur   Opening door Vereniging ION & OnderhoudNL
14.20 - 16.00 uur   Presentaties door Luc Turkenburg
                             - REACH Microplastics
                             - Blootstellingslimieten voor (di)isocyanaten in de EU
                             - Q&A training gebruik (di)isocyanaten
16.00 - 16.05 uur   Afsluiting
16.05 - 17.30 uur   Netwerkborrel

Aanmelden:

Een week voorafgaand aan het event ontvangt u een bevestiging van uw aanmelding met daarin alle benodigde gegevens.