Op 22 en 23 maart 2016 was op de High Tech Campus in Eindhoven de vierde editie van de Additive World Conference. Additive Manufacturing, of zoals in de volksmond 3D Printing, is een sterk opkomende techniek in de maakindustrie. Omdat verwacht wordt dat op relatief korte termijn minimaal 10% van alle metalen producten via deze technologie worden vervaardigd, heeft Vereniging ION met 12 lidbedrijven een werkgroep 3D Metal Printing opgericht. Samen met deelnemers van AddLab zoekt deze werkgroep naar oplossingen voor de post processing, de oppervlaktebehandeling voor deze maakdelen. Logisch dus dat Vereniging ION een proud partner van de Additive World Conference was. Een verslag van de industriedag van deze conferentie vindt u in het ledenportal.