Duurzaamheid sleutelwoord tijdens de #WOT2018

Het enthousiasme voor de opzet van de WEEK van de OPPERVLAKTE TECHNOLOGIE 2018 is groot. Met name de geïntegreerde opzet van het evenement wordt gewaardeerd. Half december is al 50% van de beschikbare ruimte op de SURFACE Campus bestemd en zijn er al diverse toezeggingen voor deelname aan het ION Congres ontvangen. Ook in deze editie zullen er weer vele brancheverenigingen deelnemen in de voorbereiding en uitvoering van het congres.

Een brede en innovatieve oppervlaktebehandelende branche is voorwaardelijk voor een sterke maakindustrie. De oppervlaktebehandelende branche staat voor duurzaamheid. Hierbij kijken we naar 3 invalshoeken:

1. Duurzaamheid van de producten die de branche voortbrengt.
  2. Duurzaamheid van de bedrijven.
  3. Duurzaamheid van de productieprocessen, die de bedrijven gebruiken.

Steeds hogere verwachtingen, nieuwe technische mogelijkheden en de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving maken dat de oppervlaktebehandelende branche volop in beweging is.

Om alle ontwikkelingen te laten zien organiseert de branche de WEEK van de OPPERVLAKTE TECHNOLOGIE 2018.

Op 12 november willen we graag een radiuitzending over het thema DUURZAAM verzorgen als we de sponsering daarvoor rond krijgen.

Van 13-15 november is het trots kloppend hart van de oppervlaktebehandelende branche te vinden in een geheel nieuwe hal van de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch ( https://www.youtube.com/watch?v=Uz0-UVWO_R4 ). Op een oppervlakte van bijna 9.000 m2 willen we Nederland, België en Luxenburg laten zien wat de oppervlaktebehandelende branche anno 2018 te bieden heeft, en wat we de komende tijd kunnen verwachten.

In 's-Hertgenbosch zult u de Surface Experience (entree gebied), de SURFACE Campus, de ION Congres Campus en Netwerk Plaza aantreffen. Op diverse (thema)pleinen, exposities en/of in het congresprogramma zal er aandacht zijn voor nieuwe technologieën en (proces)innovaties alsook voor thema’s als veiligheid, (duurzame) inzetbaarheid van mensen en energie. Ook zal er aandacht zijn voor de beleving van de oppervlaktetechnologie en uiteraard is er veel ruimte tot netwerken.

Op 16 november willen we graag de bedrijven laten zien.

De planning van het evenement is:

Dinsdag 13 november in 's-Hertogenbosch
09.30 - 11.00 uur    Openingsceremonie en uitreiking ION Borghardt Award.
11.00 - 18.00 uur    Bezoekmogelijkheid Surface Campus en ION Congres Campus.  De hoofdthema's op het congres zijn duurzaamheid en veiligheid. Ook zijn er enkele masterclasses op het gebied van toepassingen van oppervlaktetechnologie.
18.00 - 21.00 uur   Business avond.

Woensdag 14 november in 's-Hertogenbosch
11.00 - 20.00 uur    Bezoekmogelijkheid Surface Campus en ION Congres Campus. De hoofdthema's op het congres zijn oppervlakte technologieën voor de diverse substraten, maar er zijn uiteraard ook diverse masterclasses.

Donderdag 15 november in 's-Hertogenbosch
10.00 - 16.00 uur    Bezoekmogelijkheid Surface Campus en ION Congres Campus. De hoofdthema's op het congres zijn marktgebieden waar oppervlaktetechnologie een belangrijk onderdeel is van de propositie. Ook vandaag zijn er weer diverse masterclasses waaronder een introductie in-house control medewerker.

Vrijdag 16 november in Nederland/België
Op deze dag willen we open dagen bij bedrijven faciliteren. Met name scholen en overheid/bevoegd gezag zullen we uitnodigen.

Het ligt in de bedoeling om het evenement te ondersteunen met een app, waarmee u uw persoonlijke programma kunt samenstellen. Uw smartphone zal dan uw gids gedurende het evenement zijn.

In de periode voorafgaand aan het evenement zal er een speciale editie van het vakblad OPPERVLAKTE TECHNIEKEN (OT) verschijnen. Dit nummer is de eventcatalogus.

Als u uw bedrijf tijdens het event onder de aandacht wil brengen, zijn er diverse sponsormogelijkheden beschikbaar. Kijk voor meer informatie op de pagina https://vereniging-ion.nl/pr-sponsorpakketten-week-van-de-oppervlakte-technologie-2018

Op dinsdag 13 november zal op de ION Congres Campus ook de jaarlijkse UPDATE middag voor de licentiehouders van Qualicoat, Qualisteelcoat en Qualanod zijn. Tijdens de updatemiddag zullen de presidenten van alle drie de labels de aanwezigen toespreken. Ook het internationale secretariaat zal aanwezig zijn. Tijdens deze middag zijn alle belangstellenden (dus niet alleen de licentiehouders) van harte uitgenodigd.

Op 11 april 2018 zal de inschrijving worden geopend voor de oppervlakte technologie innovatieprijs ION Borghardt Award. Ook dit jaar zal de jury onder leiding van prof.dr.ir. Arjan Mol (TU Delft Material Science) weer de 10 beste inzendingen selecteren. Deze inzendingen zullen in het entreegebied tentoon worden gesteld en kunnen zodoende op veel aandacht rekenen. De 3 beste inzendingen ontvangen een oorkonde en de beste inzending zal tevens de ION Borghardt Award 2018 ontvangen. De beste studenteninzending wordt gewaardeerd met een bedrag van €500. De ION Borghardt Award wordt weer gemaakt door een beeldend kunstenaar en zal worden onthuld op 11 april 2018.

Tijdens het congres zal ook veel interactie met de overheid en met het bevoegd gezag kunnen plaatsvinden. Vooral het thema veilig werken zal op veel aandacht kunnen rekenen.

De WEEK van de OPPERVLAKTE TECHNOLOGIE wordt georganiseerd door Vereniging ION in samenwerking met (veel) partners. De SURFACE Campus wordt uitgevoerd door 2XPO. De eventcatalogus wordt uitgevoerd door Jetvertising. De sponsorpakketen worden vermarkt door Vereniging ION.

Informatie over de Surface Campus
www.surfacecampus.nl