26 brancheorganisaties werken samen om een uniek Benelux evenement neer te zetten.

De voorbereidingen voor hét oppervlaktetechnologie evenement voor de Benelux, als onderdeel van de Week van de Oppervlaktetechnologie, ligt op schema. Het evenement zal van 4 - 6 oktober plaatsvinden in de Brabanthallen te Den Bosch naast de Vakbeurs Surface.
Het congresprogramma is voor >90% gereed (meer dan 75 presentaties zijn inmiddels toegezegd), de beschikbare vloeroppervlakte van de 9.000 m2 beursvloer is/wordt volgens plan verkocht (inmiddels is fase 2 ook al bijna uitverkocht) en zijn de themapleinen, exposities en labs in concept gemaakt. Ook is er voorzien in veel mogelijkheden tot interactie met het bevoegd gezag, en is de inschrijving voor de ION Borghardt Award geopend. Er is inmiddels een hele mooie award gemaakt door Marcel Bastiaans (beeldend kunstenaar) en de jury is samengesteld. Ook de inschrijvingen van bedrijven, om mee te doen aan de open dagen (7 - 8 oktober), komen inmiddels op gang.

Alle informatie zullen we uiteraard via de diverse Vereniging ION media verspreiden. Vanaf 10 juni is het congresprogramma op de websites te vinden. In het Vakblad Oppervlaktetechnieken zullen we regelmatig een update geven. De exposure is deze keer veel groter dan eerdere edities doordat er in totaal 26 brancheorganisatie samenwerken bij de organisatie.

Deze editie is een Benelux editie met bedrijven en instellingen uit België en Nederland en wordt georganiseerd met en voor de volgende 26 brancheorganisaties:

• Aluminium Centrum
  • AutomotiveNL
  • Booosting
  • Bouwen met Staal
  • BOVAG
  • CarrosserieNL
  • Dutch Machinery for the Food Industry (DMFI)
  • FOCWA
  • Kennis Platform Oppervlakte Technieken (KPOT)
  • Koninklijke Metaalunie
  • Metaal Recycling Federatie (MRF)