Traditioneel zijn de leden van Vereniging ION bezig met oppervlaktebehandelingen van metalen. Echter door nieuwe technologieën komen er steeds meer mogelijkheden voor niet-metalen ondergronden, inclusief de metallieke deklagen voor deze ondergronden. Te denken valt aan composieten, glas en zelfs hout. Ook de recente editie van de vakbeurs Surface liet diverse nieuwe mogelijkheden zien. Enkele leden hebben aangegeven dat ze graag meer willen weten over wat die mogelijkheden dan zijn en hoe ze daar in een marktbehoefte kunnen voorzien. Welke technologieën zijn beschikbaar. Indien u ook één van die leden bent, en u wilt met dit initiatief meedoen, stuurt u dan even een mailtje met uw interessegebied naar het secretariaat, secretariaat@vereniging-ion.nl.