Vereniging Qual.ION is de partij binnen Vereniging ION die optreedt als General Licencee voor Qualicoat (QC), Qualisteelcoat (QSC) en Qualanod (QND).

De bestuursleden van Vereniging Qual.ION zijn:
QND               Michael Baas (Aldor)
QSC               Louis Kortekaas (Kriek Poedercoaten)
QC                 Eddy Henderickx (Deege Coating Moerdijk)
Qual.ION        Rik van Thiel (voorzitter)
Qual.ION        Egbert Stremmelaar (secretaris)

Voor de kwaliteitslabels van Vereniging Qual.ION zijn de afgevaardigden naar de Excecutive Committe (EC) en Technical Committee (TC) voor de periode 2018/2019/2020 vastgesteld. Dit is conform de statuten van Vereniging Qual.ION; voor de Technical Committee een afgevaardigde  applicateur met een licentie en voor de Executive Committee de vertegenwoordiging van de vereniging. De namen zijn:
TC QSC                   Roel Dijkman (Dijkman Oppervlaktebehandeling)
TC QND                  Remco Baartmans (Alumet)
TC QC                    Harmen IJdema (IJdema Coating en Jonkman Coating)
EC QSC-QND-QC     Egbert Stremmelaar (Vereniging Qual.ION)

Remco Baartmans (Alumet - NL) is voor QND gekozen als president.
Mo Panam (Barley Chalu - UK) is voor QC herkozen als president.
Roel Dijkman (Dijkman Oppervlaktebehandeling – NL) is voor QSC gekozen als president.
Dit betekent dat voor alle labels een licentiehoudende applicateur de president is.

Frank Viester zal in nauw overleg met Harmen IJdema de technisch positie van Vereniging Qual.ION voor het label QC in de internationale werkgroepen blijven invullen. Frank is ook als ex-president van QC betrokken bij de WG Future van QC.

Voor de huidige licentiehouders zijn deze mensen aanspreekbaar voor zaken die de labels/licenties aangaan. Uiteraard zullen de TC-ers ook de jaarlijkse updatemiddag verzorgen.