Titel presentatie:

De toegevoegde waarde van kwaliteitslabels

Korte toelichting presentatie:

In deze presentatie wordt toegelicht waar de oppervlaktebehandeling haar plaats vindt in de productieketen. Welke eisen zijn er en welke ontwikkelingen zijn er op bijvoorbeeld het gebied van klantverwachtingen en wetgeving. Hoe krijg je het voor elkaar om het beste systeem ter wereld voor jou eigen applicatie ter beschikking te krijgen en waarom is alleen een actieve deelname aan het systeem een garantie voor het best mogelijke eindresultaat.

Download hier de presentatie!

Spreker:

Egbert Stremmelaar BSc MBA RAE
Directeur, Vereniging ION
Secretaris, Vereniging Qual.ION

Informatie spreker:

Vereniging ION (Industrieel Oppervlaktebehandelend Nederland) is opgericht om collectief te doen wat bedrijven individueel niet kunnen doen. Binnen het verenigingsbureau heeft Egbert Stremmelaar onder andere de portefeuilles Wet- en Regelgeving en Kwaliteit. Deze portefeuilles zijn voor de vereniging van eminent belang, omdat het primaire aandachtspunt, continuïteit en rechtszekerheid van de lidbedrijven, hier voor een belangrijk deel invulling krijgt. Immers zowel het bevoegd gezag alsook de afnemers van de diensten van de applicateurs en de consument zijn vakinhoudelijk (oppervlaktebehandeling) vaak geen deskundigen, en dienen derhalve goed geïnformeerd te worden over de consequenties van keuzes en besluitvorming en het hebben van reële verwachtingen. Enkele belangrijke aandachtsgebieden van het moment zijn NEN EN 1090, de Wet Blok, de Omgevingswet, REACH, GHS/CLP en kwaliteitsborging.

Quote/statement:

Vrijwel alle innovaties zijn terug te voeren naar of zijn mede mogelijk gemaakt door een innovatieve oppervlaktebehandeling.